Începînd cu 5 ianuarie 2009, ora 20.00, televiziunea publică franceză nu va mai difuza publicitate, în contextul unei reforme ample a audiovizualului, susţinută de preşedintele Sarkozy încă de acum un an şi care a generat reacţii negative din partea opoziţiei. Eliminarea publicităţii a fost decisă marţi, de Consiliul de Administraţie al celor cinci canale ale televiziunii publice din Franţa. Preşedintele francez a justificat această măsură prin necesitatea îmbunătăţirii calităţii serviciilor destinate publicului, urmînd ca suprimarea totală a publicităţii să aibă loc la finalul lui 2011. Cele 450 de milioane de euro destinate compensării pierderilor din vînzarea publicităţii sînt deja garantate de Guvern, fiind prevăzute în Legea finanţelor pe 2009. Vor fi instituite, astfel, două taxe noi - una care va fi aplicată furnizorilor de Internet şi una pentru posturile private, în funcţie de cifra de afaceri obţinută din vînzarea de spaţiu publicitar. Pentru anul 2009, France Television prevedea un deficit bugetar de 135 de milioane de euro, după ce în 2008 a înregistrat un deficit de 116 milioane de euro.