Publicitatea online din SUA depăşeşte, pentru prima oară, publicitatea radio, în acest an, iar valoarea ei va ajunge la 21,7 miliarde de dolari, cu 1,3 miliarde de dolari mai mult decît cea din radio, arată un studiu realizat de firma de cercetare eMarketer. Studiul estimează că pînă în 2011, cheltuielile din publicitatea online se vor dubla, în vreme ce nivelul publicităţii radio va creşte cu 10%. Compania eMarketer este o firmă americană de cercetare de marketing a mediului online şi a tehnologiilor în dezvoltare.
Veniturile din publicitate ale ziarelor din SUA au scăzut cu aproape 9% în al doilea trimestru al acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, iar această scădere a fost cauzată de vînzările reduse ale publicaţiilor. Veniturile din publicitate ale companiilor de ziare americane au fost, în această perioadă, de 11,3 miliarde de dolari. Din reclame tipărite, companiile americane de ziare au obţinut venituri de 10,5 miliarde de dolari în al doilea trimestru al acestui an, cu 10,2% mai puţin decît în aceeaşi perioadă a anului trecut. Preşedintele şi directorul executiv al Asociaţiei Ziarelor din America, John Sturm, a declarat că veniturile publicităţii din ziare sînt afectate de schimbările din economia americană şi de schimbările structurale ale principalilor clienţi de publicitate.
Piaţa americană a ziarelor a fost afectată în acest an, potrivit Brandrepublic.com, într-o manieră fără precedent, în urma mai multor achiziţii. Cele mai importante au fost cumpărarea grupului Dow Jones, care deţine, printre altele, unul dintre cele mai prestigioase cotidiene americane “The Wall Street Journal”, de către compania News Corporation, controlată de Rupert Murdoch şi achiziţia grupului Tribune Company, care editează, printre altele, “Los Angeles Times” şi “Chicago Tribune”, de către omul de afaceri Sam Zell.