Punct final la CM de Yachting

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Punct final la CM de Yachting

Sport 09 August 2010 / 00:00 737 accesări

UNGARIA 70, CAMPIOANĂ MONDIALĂ. Cea mai importantă întrecere a ambarcaţiunilor cu vele găzduită vreodată în România, Campionatul Mondial de Yachting “Flying Dutchman World Championship Romania 2010”, s-a încheiat sâmbătă, după o săptămână spectaculoasă de concurs pe apă, în dreptul Portului Turistic Tomis din Constanţa. Din cauza lipsei vântului, ultima regată, care ar fi trebuit să aibă loc sâmbătă dimineaţa a fost anulată, astfel că ierarhia generală a rămas cea stabilită vineri după-amiază. În aceste condiţii, întrecerea, organizată de Federaţia Română de Yachting, Yacht Club Bucureşti, Asociaţia Internaţională a clasei Flying Dutchman şi Power Marine, cu sprijinul autorităţilor locale şi al DSJ Constanţa, a fost câştigată de marii favoriţi, ungurii Szabolcs Majthenyi şi Andras Domokos, cu ambarcaţiunea Ungaria 70. Locul secund a fost ocupat de Olanda 26 (Kramer Enno şi Geelkerken Ard), în timp ce Italia 4 (Nicola Vespasiani şi Francesco Vespasiani) s-a clasat pe ultima treaptă a podiumului. Festivitatea de premiere a avut loc sâmbătă după-amiază, în cortul instalat în Portul Turistic Tomis din Constanţa, la ceremonie fiind prezenţi Doina Melinte, preşedintele ANST, Elena Frâncu, director DSJ, Ionuţ Barbu, administrator Power Marine, Alberto Barenghi, preşedintele Federaţiei Internaţionale de Yachting clasa “Flying Dutchman”, şi Mihai Butucaru, preşedintele Federaţiei Române de Yachting. Pe lângă trofeul oferit câştigătorilor, Szabolcs Majthenyi şi Andras Domokos au primit încă două cupe, printre care şi cea pentru cea mai performantă ambarcaţiune. Organizatorii i-au premiat şi pe Hideo Tayama şi Angus Reid, cei doi participanţi de pe Noua Zeelandă 110, ale căror vârste, cumulate, depăşesc graniţa celor 100 de ani, pe Francesco Vespasiani, cel mai tânăr skipper, pe Sabina Liţcan şi Dragoş Lupescu, de la România 10, pentru primul loc în clasament feminin, şi ambarcaţiunea Austria 11, singura mai veche de două decenii din concurs. „Pentru mine, Constanţa a fost o surpriză foarte plăcută, mai ales că întrecerea s-a desfăşurat în condiţii foarte bune. Mă bucur că am câştigat al şaptelea titlu mondial din carieră, chiar dacă am avut o misiune dificilă”, a spus Domokos. Primul echipaj românesc din competiţie a fost România 100 (Mihai Butucaru şi Mihai Făgărăşan), care s-a clasat pe locul 14.

LAUDE PENTRU ORGANIZATORI. Atât competitorii, cât şi reprezentanţii Federaţiei Internaţionale de Yachting au lăudat organizarea întrecerii de la Constanţa şi au mărturisit că speră să revină anul viitor în România. „Vreau să mulţumesc Constanţei, autorităţilor locale din acest oraş şi celorlalte persoane implicate în organizare pentru că au găsit resursele pentru desfăşurarea concursului în condiţii foarte bune”, a explicat Alberto Barenghi. „Mă bucur că România a ajuns pe harta lumii prin yachting şi că la Constanţa s-au întâlnit mari sportivi de pe trei continente. De altfel, sportul adună performeri, creează caractere şi îmi pare bine că Federaţia Internaţională de Yachting a decis ca această competiţie să aibă loc în România”, a adăugat Doina Melinte. “Competiţia, desfăşurată în premieră la Constanţa, este o reuşită a comunităţii locale, în colaborare cu DSJ şi Power Marine, alături de Federaţia Română de Yachting. Este un sport al celor bogaţi, iar România s-a putut aşeza la această masă”, a spus Elena Frîncu. „Mă bucur că totul a ieşit bine, mai ales că federaţia şi-a propus să promoveze cât mai mult acest sport”, a completat Mihai Butucaru.



12