Puteau fi salvate victimele de pe Siutghiol? ANR are soluţia...

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Alerte reale Cum vrea Autoritatea să prevină tragediile pe apă

Puteau fi salvate victimele de pe Siutghiol? ANR are soluţia...

Social 14 Ianuarie 2016 / 14:57 1960 accesări

Directorul ANR, Liviu Cazan

Directorul ANR, Liviu Cazan

Autoritatea Navală Română (ANR) are nevoie să își modernizeze tehnica, mai ales că în ultima vreme au avut loc foarte multe incidente. Numai anul trecut au fost aproape 100 de alerte care i-au ținut în priză pe reprezentanții instituției. ”Toate alertele pe care le avem sunt tratate ca alerte reale. Din nefericire noi avem și zona de plajă. Nu ar trebui ca autoritate să răspundem de această zonă, iar din cauza acestei răspunderi avem foarte multe alerte. Cele pentru nave sunt mai puține”, a declarat directorul general al ANR, Liviu Cazan. Tocmai de aceea, din această lună se va introduce un număr unic de raportare (telverde), unde cei interesați pot adresa sesizări pe probleme legate de siguranța navigației, dar și legate de alte aspecte privind activitatea ANR. ”Vor fi 4 canale de comunicație. Se va afișa la nave, în locuri din port, iar eu voi fi notificat prin SMS atunci când se face o sesizare”, a precizat Cazan. Mai mult, ANR intenționează să achiziționeze un mijloc de transport pentru a putea interveni rapid în acțiuni de salvare pe apă. ”Ne-am propus să rezolvăm, cât de repede se poate, problema scoaterii omului din apă. Deocamdată există un singur elicopter militar, care nu este întotdeauna este la dispoziția noastră. Pe 15 ianuarie avem o ședință a Consiliului de Conducere, în care sperăm să fie aprobat bugetul. Rectificarea se face doar în semestru al doilea și abia atunci putem trece la achiziții”, a declarat directorul general al ANR, Liviu Cazan. El spune că cel mai probabil este vorba despre un mijloc de transport aerian - un elicopter performant. ”Intenția e de a ajunge cu rapiditate la locul evenimentului, să avem posibilitatea să salvăm, să nu se mai repete tragedii cum a fost cea de la Siutghiol. Nu putem să ajungem cu rapiditate la fața locului cu o șalupă, automat ne-ar trebui un elicopter. Avem un studiu de fezabilitate. În urma studiului se va stabili clar care este mijlocul cel mai apt să satisfacă cerințele noastre”, potrivit directorului instituției.

NECESAR MAI ALES IARNA Liviu Cazan spune că mijlocul de transport ar trebui să poată opera indiferent de condițiile meteo, fiind necesar mai ales pe timpul iernii. ”Când e frig nu putem ajunge în timp util. (...) Dacă eram echipați corespunzător, evenimentul de la Siutghiol nu mai avea loc. Speranța de viață pe o temperatură scăzută este între 2 și 15 minute, de aceea este obligatoriu să îl dotăm (mijlocul de transport - n.r.) astfel încât să ajungem cu rapiditate”, a adăugat șeful ANR. ANR intenționează să realizeze și un sistem informatic integrat de management al traficului naval, care să reunească toate porturile românești de la Marea Neagră. Din datele furnizate de conducerea instituției, anul acesta au fost reținute de către Autoritatea Navală Română 5 nave, iar anul trecut, în urma celor 588 de inspecții efectuate de reprezentanții instituției, 45 de nave au fost reținute.

Taguri articol
ANRElicopterTragedieApăPortMarea NeagrăSalvare


12