„Rabla“ și „Black Friday“ duc Piaţa de electro - IT&C la maximul istoric

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În România

„Rabla“ și „Black Friday“ duc Piaţa de electro - IT&C la maximul istoric

Social, Economie 10 Septembrie 2019 / 19:39 845 accesări
În topul jucătorilor din retail-ul electro-IT&C locali pe primul loc s-a situat eMAG

În topul jucătorilor din retail-ul electro-IT&C locali pe primul loc s-a situat eMAG

Cifra de afaceri a comercianţilor de produse electro-IT&C locali a crescut cu 8% în 2018 faţă de anul anterior şi cu 37,6% faţă de 2014. În 2019 piaţa ar putea depăşi 36 miliarde de lei, un maxim istoric, potrivit KeysFin.

Industria comercianţilor de produse electro-IT&C a cuprins 5.168 companii în 2018, dintre care 10 companii mari, 56 medii, 397 mici şi 4.705 micro. Companiile mari au concentrat aprox. 54% din totalul cifrei de afaceri generate de comercianţîi locali anul trecut.

„În ultimii trei ani, românii au început să facă din ce în ce mai multe cumpărături online, iar produsele electro-IT&C sunt printre cele mai vizate de către aceştia, fapt care se reflectă şi în cifra de afaceri a comercianţilor. Potenţialul acestui segment de piaţă nu a fost încă atins aşa că suntem siguri că vom vedea creşteri şi în 2019, în rândul jucătorilor din piaţa de electro-IT&C care sunt prezenţi în mediul online, mai ales că promoţii precum cele de Black Friday stârnesc interesul a milioane de români”, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanţi furnizori de soluţii de business information din România.

Principalii jucători din piaţă în funcţie de cifra de afaceri realizată în 2018 sunt Samsung Electronics România - 4,6 miliarde de lei (13,5% din total), Dante International (eMAG) - 4,2 miliarde de lei (12,5% din total) şi Altex România - 3,6 miliarde de lei (10,5% din total). Cel mai mare avans, faţă de anul precedent, în rândul retailerilor, l-a avut eMAG, a cărui cifră de afaceri a crescut cu 28% - raportat la 2017, această creştere reprezentând un semnal clar al potenţialului cumpărăturilor online.

În topul jucătorilor din retail-ul electro-IT&C locali pe primul loc s-a situat eMAG, Dante International SA (4,2 miliarde lei), fiind urmat de Altex România SRL (3,6 miliarde lei) şi Flanco Retail SA (1,1 miliarde de lei).

În 2018, potrivit datelor comunicate de principalele magazine online, promoţiile de Black Friday i-au determinat pe români să cheltuiască pentru cumpărăturile online peste 250 de milioane de euro. Şi programul Rabla pentru schimbarea frigiderului sau a maşinii de spălat a impulsionat vânzările acestor categorii de produse, iar, în cazul segmentului IT, categoriile de produse cu cele mai mari creşteri au fost reprezentate de phablet-uri şi de accesorii inteligente.



Ştiri recomandate

12