Radierea mijloacelor de transport din evidenţele fiscale

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
SPITVBL

Radierea mijloacelor de transport din evidenţele fiscale

Administrație 14 Octombrie 2011 / 00:00 1025 accesări

Pentru a nu mai plăti impozit pentru mijloace de transport pe care nu le mai deţin, proprietarii trebuie să le scoată sau radieze din evidenţa fiscală a Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local (SPITVBL) Constanţa. Operaţiunea se face în baza unei declaraţii la care se anexează factura sau contractul de vânzare-cumpărare, care va fi însoţit de o copie a certificatului de atestare fiscală ce a stat la baza înstrăinării mijlocului de transport, certificatul de distrugere eliberat de centrul de colectare a fierului vechi şi certificatul de radiere emis de Poliţie în urma înstrăinării. Pentru a nu exista confuzii între procedura de radiere din circulaţie a unui mijloc de transport şi cea de radiere din evidenţa fiscală a acestuia, directorul executiv al SPITVBL, Virginia Uzun, spune că mijloacele de transport nu se scot din evidenţa fiscală pentru perioada în care acestea se află în reparaţii sau nu sunt utilizate din oricare alt motiv. „Pentru mijlocul de transport pentru care nu se mai poate face dovada existenţei fizice, scăderea de la plata taxei se face prin prezentarea unui document care să ateste că mijlocul de transport a fost dezmembrat“, a declarat Uzun. Ea a adăugat că termenul scadent pentru declararea înstrăinării este de 30 de zile de la data încheierii actului de vânzare-cumpărare sau a certificatului de distrugere, iar obligaţia cade în sarcina vânzătorului respectiv a fostului proprietar, care în caz contrar riscă să fie sancţionat cu amendă.

Taguri articol


12