Regia Autonomă Judeţeană de Apă Constanţa a anunţat că dă în judecată Enel Electrica, societate din cauza căreia nu a putut fi reluată furnizarea apei potabile nici la 24 de ore de la primele precipitaţii abundente, din noaptea de luni spre marţi. Purtătorul de cuvînt al SC Regia Autonomă Judeţeană de Apă Constanţa SA Constanţa, Irina Oprea, a declarat, ieri, că avariile la sistemul de alimentare cu energie aparţinînd Enel Electrica au scos din funcţiune pompele de alimentare cu apă şi zeci de localităţi din judeţ au rămas fără apă potabilă. Oprea a precizat că, la nivelul secţiei Mangalia, din cauza căderilor de tensiune, localităţile Dulceşti, Pecineaga, Albeşti, Cotu Văii şi Negru Vodă au rămas fără apă potabilă de luni dimineaţa, de la ora 7.40. Din cauza avariilor la sistemul de alimentare cu energie, localităţile Ciobăniţa şi Independenţa au rămas fără apă tot din noaptea de luni spre marţi. O situaţie de criză fără precedent se înregistrează la nivelul staţiei de pompare Biruinţa, care, în mod normal asigură, apa potabilă pentru localităţile Biruinţa, Eforie Sud şi Tuzla. Irina Oprea menţionează că în ciuda sutelor de reclamaţii transmise către societatea Enel Electrica, avaria de la sursa Biruinţa, din noaptea de luni spre marţi, nu s-a remediat nici pînă la ora 2.00, în noaptea de marţi spre miercuri. Reprezentanţii RAJA au luat imediat toate măsurile ca Eforie Sud şi Tuzla să fie alimentate cu apă potabilă din tronsonul Eforie Nord - Costineşti, dar magistrala aceasta de distribuţie nu poate face faţă la un debit necesar atît de mare, iar unele cartiere ale oraşului Eforie Sud nu au avut apă potabilă. Ba mai mult, există riscul ca la consumuri foarte mari, lucru care nu este exclus avînd în vedere sezonul şi numărul mare de turişti, aproape toată staţiunea Eforie Sud să rămînă fără apă. \"După ce RAJA a pus la dispoziţia echipelor de intervenţie Electrica utilajele necesare pentru a se deplasa la sursa Biruinţa, reprezentanţii Enel au binevoit să ajungă la sursă abia marţi seara, în jurul orei 21.00\", a mai declarat Oprea. Reprezentantul RAJA Constanţa a adăugat că managementul Regiei de Apă a decis acţionarea în judecată a firmei Enel Electrica pentru pagubele produse, deoarece \"este inadmisibil ca într-o ţară europeană, o firmă internaţională de distribuţie a energiei electrice să nu aibă nici măcar minimumul necesar pentru intervenţia în situaţii de criză, ce nu pot asigura populaţiei servicii pe măsura preţurilor pe care le percepe\".
La rîndul lor, reprezentanţii Enel Distribuţie Dobrogea susţin că acuzele formulate de RAJA Constanţa sînt nefondate şi că din cauza vremii nefavorabile echipele nu au putut interveni la timp. \"Echipele Enel Distribuţie Dobrogea au acţionat prompt pentru a relua alimentarea cu electricitate a consumatorilor, în zonele afectate de furtuni. Totuşi, condiţiile meteo dificile au creat probleme în ceea ce priveşte intervenţiile asupra reţelelor electrice, deoarece, conform normelor de protecţie a muncii, la instalaţiile electrice nu se poate interveni în condiţii de descărcări electrice, cînd este interzisă urcarea şi efectuarea de lucrări pe stîlpi”, se spune într-un comunicat al Biroului de Presă al Enel Distribuţie Dobrogea. Alimentarea cu electricitate la puţurile de apă ale RAJA aflate în aceste zone a fost reluată în dimineaţa zilei de 7 august pentru cele localizate în Ciobăniţa şi Independenţa, în timp ce miercuri, 8 august, în jurul prînzului, toate celelalte instalaţii RAJA erau alimentate cu electricitate. De la ora 15.30, toate localităţile din judeţul Constanţa erau alimentate cu electricitate, cu unele probleme în situaţii izolate cum este cazul a trei hoteluri din staţiunea Eforie Nord, unde lucrările de intervenţie sînt în curs de desfăşurare.