RAJA, „faultată” de constructorul şoselei de centură

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
A patra oară

RAJA, „faultată” de constructorul şoselei de centură

Eveniment 16 Iulie 2012 / 00:00 1683 accesări

Şantierul şoselei de centură din zona nodului rutier din localitatea constănţeană Ovidiu se dovedeşte a fi un adevărat coşmar pentru locuitori, din cauza refuzului constructorului de a colabora cu reprezentanţii SC RAJA SA pe marginea conductelor cu apă care traversează şantierul şi zona aferentă acestuia. Pentru a patra oară de la începerea lucrărilor, muncitorii de pe şantier au reuşit „performanţa” de a avaria magistrala (conducta de 1.000 de milimetri) cu apă care alimentează localităţile Năvodari, Lumina şi Corbu. Reamintim că şoseaua de centură este realizată de un joint-venture (asociere de întreprinderi din diferite state în vederea realizării unui anumit program comun - n.r.) între FCC Construccion SA şi Astaldi SpA JV. Potrivit directorului general al RAJA, Felix Stroe, avaria a survenit vineri noaptea, în jurul orei 2.00. „Pentru a putea interveni, a fost nevoie să întrerupem pomparea pe magistrală. Ca urmare a experienţelor trecute, am anticipat producerea unor asemenea evenimente, motiv pentru care, în ultima lună, cu eforturi financiare mari, am instalat o conductă nouă, de 600 de milimetri, pentru alimentarea suplimentară a abonaţilor din zona respectivă”, a spus directorul general al RAJA. Pe durata efectuării lucrărilor la magistrală, locuitorii din Corbu, Lumina, Ovidiu şi Năvodari au fost alimentaţi cu apă prin intermediul conductei de 600 de milimetri. Fiind vorba de o sursă suplimentară, pe o conductă cu dimensiuni mai mici, presiunea apei a fost scăzută, abonaţii din zonele înalte sau de la etajele superioare ale blocurilor neputând beneficia de apă. Pentru ei, RAJA a pus la dispoziţie mai multe cisterne cu apă potabilă.

VIBRAŢIILE, PRINCIPALUL VINOVAT Avaria la magistrala RAJA a fost cauzată de trepidaţiile produse de utilajele grele folosite de muncitorii de pe şantierul şoşelei de centură. „Îmbinarea conductei de partea metalică se face prin intermediul unei garnituri care a cedat ca urmare a vibraţiilor utilajelor care au trecut peste ea”, a declarat directorul adjunct al RAJA Aurel Presură. Pentru evitarea acestui fenomen, constructorul ar fi trebuit să se consulte cu reprezentanţii RAJA, pentru a stabili un traseu pentru utilaje în aşa fel încât să nu fie afectată magistrala. „Am solicitat colaborarea unor profesori universitari de renume internaţional pentru evaluarea pagubelor. La fel ca data trecută, ne vom îndrepta către Astaldi pentru recuperarea prejudiciului, care este în valoare de 150.000-200.000 de lei”, a afirmat directorul general al RAJA. El a adăugat că, pentru a împiedica trecerea utilajelor grele peste magistrală RAJA a apelat inclusiv la paza militarizată a zonei, însă fără succes. „Le spuneau să nu mai treacă (paznicii - n.r.), dar nu puteau să tragă în ei pentru a-i împiedica. La un moment dat, Astaldi ne-a acuzat chiar că am vrea să subminăm lucrările la autostradă”, a spus Stroe. După aproape 24 de ore de lucru fără întrerupere, echipele RAJA au remediat avaria, începând de duminică dimineaţă abonaţii beneficiind din nou de apă potabilă la presiune normală.

Taguri articol


12