Rambursările de TVA vor fi efectuate de trei ori pe lună

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Rambursările de TVA vor fi efectuate de trei ori pe lună

Economie 09 Iulie 2009 / 00:00 507 accesări

Ministerul Finanţelor Publice aplică, începînd de ieri, un nou sistem de rambursare a taxei pe valoarea adăugată (TVA) către firmele din România, iar 80% dintre plăţi vor fi făcute către cele care sînt în aşteptare, a spus ministrul Finanţelor Publice, Gheorghe Pogea. „Din data de 8 iulie se aplică un nou sistem de rambursare a TVA către companiile din România. 80% din plăţi vor fi făcute celor care sînt în aşteptare, iar 20% pentru a nu depăşi termenul de 45 de zile (termenul legal de decontare - n.r.)”, a precizat Pogea. El a adăugat că noul sistem de rambursare a TVA este computerizat şi va urmări în permanenţă corectitudinea rambursărilor, acestea urmînd să fie făcute de trei ori pe lună, respectiv pe 4, 24 şi 29 ale lunii. „Dorim ca, în cîteva luni, stocul de datorii să fie la zero”, a mai spus ministrul Finanţelor. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) anunţase, luni, 6 iulie a.c., că a elaborat un proiect pentru soluţionarea mai rapidă a deconturilor cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare şi posibilitatea de cesionare a drepturilor de rambursare sau de restituire ale contribuabililor. Astfel, organele fiscale vor soluţiona solicitările de rambursare în ordinea cronologică a înregistrării lor la organul fiscal, în termenul prevăzut de lege. Dacă organul fiscal competent cu restituirea TVA are nevoie de date suplimentare şi solicită altor organe fiscale efectuarea unui control încrucişat, rezultatele controlului trebuie transmise în 45 de zile de la solicitare, termen care poate fi prelungit cu alte 45 de zile, în cazuri justificate, potrivit ANAF. „Prelungirea termenului de soluţionare se realizează pentru întreaga sumă solicitată la rambursare şi nu poate opera pentru sume parţiale”, arată ANAF. Operaţiunea de restituire de sume de la buget va fi făcută numai după compensarea eventualelor obligaţii fiscale înregistrate de contribuabil, astfel că numai sumele efectiv de restituit contribuabilului cedent pot reprezenta obiect al cesiunii. În vederea corelării situaţiei contabile a cesionarului cu cea fiscală, cesionarul, în cazul în care înregistrează obligaţii fiscale restante, va depune, concomitent cu notificarea contractului de cesiune, şi o cerere de compensare a obligaţiilor fiscale restante, caz în care data stingerii va fi data depunerii cererii de compensare la organul fiscal competent în administrarea cedentului. ANAF constituie, astfel, o bază de date la nivel naţional referitoare la contribuabilii care deţin drepturi de rambursare, precum şi la creditorii acestora, necesară identificării relaţiilor dintre aceştia în scopul înfiinţării popririlor pe venituri, respectiv a verificării valorii sumelor notificate faţă de nivelul obligaţiilor bugetare ale cesionarilor.



12