Ranfluarea epavelor din Portul Constanţa, îngreunată de condiţiile meteo

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Ranfluarea epavelor din Portul Constanţa, îngreunată de condiţiile meteo

Justiție 04 Iulie 2006 / 00:00 1776 accesări

Operaţiunile de ranfluare a podului rulant de la „Minmetal” şi navei cambogiene „Karim 1”, desfăşurate în Portul Constanţa, în dana 64 şi respectiv în dana 0, sînt îngreunate din cauza fenomenelor meteorologice înregistrate în ultimele zile şi a vîntului puternic. Potrivit reprezentantului firmei de scafandri „Atriamar Star” SRL, Valentin Plohod, care efectuează cele două operaţiuni, în week-end nu s-a putut lucra din cauza vîntului extrem de puternic şi a averselor de ploaie. „A fost furtună pe mare cum rar îţi este dat să vezi. În aceste condiţii ar fi fost extrem de riscant să las oamenii să lucreze în apă”, a declarat Valentin Plohod. Acesta a adăugat că nici în cursul zilei de ieri, operaţiunile nu au fost reluate aşa cum era prevăzut în grafic. „Vîntul este încă foarte puternic. Din această cauză nu putem aduce în dana 64 macaraua plutitoare pe care o folosim la scoaterea bucăţilor de fier tăiate din acvatoriul danei. În cursul zilei de astăzi (n.r. ieri) lucrăm cu echipe de tăietori pe uscat pentru a elibera calea rulantă a podului care a mai rămas pe cheu. Operaţiunea se desfăşoară cu mare greutate pentru că transformatorul de current electric al societăţii “Minmetal”, fiind amplasat în zona în care a căzut podul, a fost oprit pentru a se evita o altă tragedie. Acesta va fi repornit abia după ce vom curăţa tot cheul de fiarele contorsionate ale podului”, a explicat Plohod. Referitor la operaţiunea de ranfluare a navei “Karim 1”, scufundată în dana 0 a Portului Constanţa în noapte de 29 mai, Plohod a spus că echipele de scafandri încă mai montează baloane şi paraşute pentru ranfluare. “Sperăm să o punem pe linia de plutire săptămîna asta. Dacă nu vom reuşi să o scoatem cu baloane de ranfluare şi pompe submersibile, vom aduce o macara plutitoare de 100 tone forţă pentru scoaterea navei din acvatoriu şi punerea acesteia la cheu în condiţii de siguranţă”, a precizat Valentin Plohod.

Porturi închise

 Dispeceratul Căpităniei Zonale Constanţa (CZC) a anunţat închiderea Portului Constanţa Sud Fluvial, duminică dimineaţa, la ora 6.15, din cauza vîntului foarte puternic de pînă la 70 de km/h, măsură menţinută şi în cursul zilei de ieri. Tot ieri, la ora 12.00, din cauza furtunii a fost închis şi Portul Midia. Din aceeaşi cauză şi traficul fluvial pe Canalul Dunăre - Marea Neagră a fost restricţionat încă de dumincă. Şeful Servicului de Siguranţa Navigaţiei din cadrul Administraţiei Canalelor Navigabile, Anastasie Severin a declarat că măsura a fost impusă doar barjelor, unităţilor fluviale şi navelor maritime goale. „Pe Canalul Dunăre - Neagră Marea (CDMN), în zona ecluzei Agigea, sînt staţionate cinci convoaie de barje care aşteaptă îmbunătăţirea condiţiilor meteorologice. Rafalele de vînt sînt puternice, înregistrîndu-se o viteză a vîntului de aprox. 12 – 14 m/s”, a adăugat Anastasie Severin.

Taguri articol


12