Ranfluarea navei-împingător „Dunafoldvar“, scufundată pe 5 aprilie, pe Canalul Dunăre - Marea Neagră, în zona localităţii Poarta Albă, se tot amână. Deşi compania Navrom Galaţi s-a arătat interesată să se ocupe de scoaterea împingătorului la suprafaţă, având experienţă în această privinţă, armatorul s-a răzgândit, dorind să-şi scoată nava cu surse proprii. Potrivit directorului general al Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile (ACN) SA, Daniel Georgescu, luni, 28 aprilie, va avea loc o întâlnire la care vor participa reprezentanţi ai ACN, ai Căpităniei Zonale Constanţa şi ai armatorului, pentru a studia planul de ranfluare a navei. „În cazul în care planul prezentat de armator este în regulă, începând de marţi, 29 aprilie, vor începe procedurile de scoatere la suprafaţă a împingătorului”, a spus Georgescu. Precizăm că, pe 15 aprilie, armatorul împingătorului „Dunafoldvar“ a cerut Autorităţii Navale Române (ANR) prelungirea cu 15 zile a termenului de ranfluare a navei, termen acceptat. În cazul în care armatorul nu va respecta termenul dat şi nu va elibera şenalul navigabil, ACN va fi nevoită să scoată nava, pentru ca după aceea să-şi recupereze banii. Termenul maxim legal este de 60 de zile. Nava-împingător „Dunafoldvar“, sub pavilion Ungaria, s-a scufundat după ce echipajele de pompieri, de pe apă şi de pe mal, s-au luptat mai bine de 12 ore să stingă un incendiu ce izbucnise la bord, în timp ce vasul tranzita magistrala de navigaţie.