Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri Constanţa (RAJDP), are în vedere aplicarea unui program de ranforsare a drumurilor judeţene şi comunale din Constanţa. Directorul RAJDP, Vasile Moldovanu a declarat ieri că este nevoie de accesarea fondurilor structurale oferite de UE pentru punerea în practică a unui astfel de program. ”La nivelul drumurilor judeţene, este nevoie de creşterea capacităţii portante a arterelor rutiere şi de proiectarea acestora”, a declarat Moldovanu. El a arătat că în perioada în care au fost construite, drumurile judeţene şi comunale nu au fost proiectate în funcţie de profilul transversal al terenului pe care în traversează ci au fost turnate pur şi simplu, la normă. Această lipsă de proiectare se repercutează acum negativ asupra locuitorilor din satele pe drumurile cărora s-a intensificat traficul greu. După reabilitarea drumului Poarta Albă – Nazarcea – Mihail Kogălniceanu, pe care acum se circulă, conform afirmaţiilor directorului genral RAJDP, mai bine decît pe unele porţiuni de drum naţional, conducerea regiei doreşte să extindă reabilitările la nivelul întregului judeţ. Proiectul este îndrăzneţ, avînd în vedere faptul că judeţul Constanţa are o reţea de drumuri judeţene care însumează 800 de kilometri, iar proiectarea şi ranforsarea unui singur kilometru de drum costă opt miliarde de lei. Suma totală necesară pentru ranforsarea tuturor drumurilor judeţene din Constanţa se ridică astfel la 6400 de miliarde de lei. Nici drumurile comunale nu au fost uitate, Vasile Moldovanu arătînd că şi acestea sînt vizate pentru a fi aduse la stadiul de drumuri pietruite cu macadam semipenetrant, de genul celor construite deja pe raza mai multor comune din judeţul Constanţa prin programe SAPARD.
Faptul că drumurile actuale nu suportă traficul greu a determinat RAJDP să ia măsuri în mai multe localităţi din judeţ, pentru a limita efectele vibraţiilor produse de tiruri asupra clădirilor din sate. La Siliştea, Tortomanu şi Cuza Vodă lucrătorii regiei au instalat pe carosabil mai multedenivelări controlate, care forţează conducătorii auto să reducă viteza în localităţi, fapt care a dus şi la diminuarea vibraţiilor suportate de clădirile din apropierea carosabilului.