Raportul care semnalează nereguli privind distrugerea informaţiilor din arhiva SIPA

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Raportul care semnalează nereguli privind distrugerea informaţiilor din arhiva SIPA

Justiție 10 Iunie 2017 / 15:00 566 accesări

Comisia constituită în anul 2007 de inventariere a arhivei SIPA ar fi identificat nereguli privind evidența, păstrarea și distrugerea informațiilor secrete de stat, unele note având anexate exemplare ale cotidienelor centrale sau locale. "Comisia a identificat nereguli cu privire la evidența, păstrarea, procesarea, multiplicarea și distrugerea informațiilor secrete de stat în contradicție cu prevederile HG 585/2002 - Cap. 3 privind standardele naționale de protecție a informațiilor clasificate și a protecției juridice și fizice a acestora, după cum urmează:

- Cu prilejul verificărilor s-a constatat că aceleași documente apar în dosare diferite, în foarte multe cazuri exemplarele 1 și 2 se repetă sau apar în dosare ori volume diferite, în copie xerox;

- S-a constatat că notele au anexate o serie de adrese, sentințe sau decizii, exemplare ale cotidienelor centrale sau locale, care sunt evidențiate cu marker-ul, o serie de documente nu prezintă titlu, iar numărul de înregistrare este înscris cu creionul;

- Se remarcă ștersături cu pastă corectoare, renumerotarea notelor informative, copierea pe suport de hârtie imprimată pe verso;

- De asemenea, unele rapoarte prezintă mențiunea 's-a făcut xerox", altele sunt xerocopii, precum și mențiunea 'nota e pe discheta nr.". Notele prezintă particularitățile ciornei, sunt corectate și subliniate;

- Au fost evidențiate și erori materiale cu privire la opisarea unităților arhivistice;

- Unitățile arhivistice de la nivelul Serviciului de Analiză, Sinteză și Secretariat sunt create prin opisare dezordonată, fără a se putea stabili nici cea mai mică legătură între documentele dintr-o unitate arhivistică", se arată în Raportul privind activitatea Comisiei constituite prin Ordinul Ministrului Justiției nr. 1348/C din 31 mai 2007.

Comisia a fost de părere că "acest fapt face practic imposibilă stabilirea destinației pe care ar trebui să o aibă documentele create, ceea ce ar presupune desigilarea unităților arhivistice, o nouă inventariere și opisare".

De altfel, arăta Comisia, condițiile de depozitare a arhivei sunt improprii unei asemenea operațiuni, în încăperile în care aceasta se află existând un extrem de mic spațiu liber, de aproximativ 5 metri pătrați și respectiv 9 metri pătrați.

Comisia mai arată că, în privința mediilor de stocare electronică, a fost găsit un dosar conținând 11 plicuri sigilate, ștampilate și semnate, conținând probabil C.D.-uri, o cutie ce conține un hard-disk marca Seagate, precum și dischete și C.D.-uri nesigilate.

Mai mult, în Raport se precizează că în zona proximă spațiului de depozitare a arhivei, Comisia a identificat un multifuncțional xerox, activat prin cheie de acces, folosit anterior pentru executarea de copii xerox după documentele aflate în arhivă. Pe toată durata activității Comisiei, xeroxul a fost depozitat în afara spațiului arhivei, fiind sigilat pe componentele de operare cu bandă adezivă.

Taguri articol


12