Schimbări radicale în modul în care Marea Britanie luptă împotriva terorismului sunt necesare, deoarece adaptarea oficialilor la ameninţările moderne este prea lentă, potrivit unui raport al unei comisii parlamentare, citat de Sky News. Comisia pentru Afaceri Interne solicită, în raportul său, o serie de măsuri, printre care folosirea în justiţie a probelor obţinute prin interceptarea conversaţiilor telefonice sau înfiinţarea unui comitet unic de securitate naţională. Acestea ar fi necesare, din cauză că “funcţionarii publici sunt paralizaţi de o inerţie instituţională periculoasă, care îi face să accepte soluţii suboptimale”. Preşedintele comitetului, Keith Vaz, a declarat: “Ne confruntăm cu o ameninţare continuă şi de aceea este vital să avem structurile şi formatul pentru a ne ocupa de o astfel de situaţie. Nu avem acest lucru deocamdată şi credem că această inerţie trebuie eliminată”. Fostul ministru de Interne al Cabinetului din Umbră, David Davis, a calificat raportul Comitetului pentru Afaceri Interne drept “extraordinar de stânjenitor”. Pe de altă parte, raportul a provocat un răspuns critic din partea ministrului de Interne, Alan Johnson, care l-a calificat drept “inadecvat şi complet inexact”.
În acest context, pasagerii care vor refuza să fie verificaţi cu ajutorul scanerelor corporale pe aeroporturile din Marea Britanie nu se vor putea îmbarca pentru destinaţiile dorite, relatează “Daily Mail”. Dispozitivele, a căror instalare a fost condamnată virulent de militanţii pentru libertăţile civile, au fost puse în funcţiune luni, la aeroportul Heathrow din Londra şi la cel din Manchester. Decizia a fost luată ca urmare a atentatului eşuat comis de Crăciun, la Detroit, în urma căruia nigerianul Umar Farouk Abdulmutallab a fost acuzat de tentativă de detonare a unui avion ce urma să aterizeze la Detroit. Ministrul Transporturilor, Lord Adonis, afirmă că “în viitorul apropiat, numai o mică proporţie din pasagerii ce călătoresc cu avionul vor fi selectaţi pentru a fi scanaţi. Dacă un pasager este selectat pentru a fi scanat şi refuză, nu se va putea urca la bordul avionului”. Potrivit acestuia, un cod de procedură va reglementa felul în care vor fi folosite imaginile şi ce pasageri vor fi verificaţi. Ministerul Transporturilor a publicat un cod de procedură cu caracter temporar referitor la folosirea scanerelor. Angajatul care acţionează dispozitivul nu trebuie să vadă imaginea, iar persoana autorizată să o analizeze trebuie să se afle într-o altă încăpere. Imaginea nu poate fi salvată, imprimată sau transmisă. Scutirea scanării minorilor, care era aplicată pe durata testelor realizate pe aeroportul din Manchester cu aceste dispozitive, a fost eliminată.