Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB) a pronunțat deja hotărâri în șapte dosare, care au și fost puse în aplicare, iar 123 de solicitări se află în diverse stadii de soluționare - „Din martie și până la finele lui iunie, fiecare decizie a fost pronunțată, în medie, în aproximativ 30 de zile, față de termenul maxim de 90 zile. Procedurile sunt gratuite pentru consumatori“. Potrivit CSALB, cele mai frecvente solicitări venite din partea românilor sunt legate de comisioanele de risc sau administrare percepute pentru credite, de ratele lunare considerate ca fiind mărite nejustificat, de clauze calificate drept abuzive, de aplicarea dobânzilor penalizatoare, de restituirea sumei rezultate din majorarea dobânzilor sau de înghețarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit (în special franci elvețieni). CSALB mai amintește și de primul său record - un litigiu dintre un consumator din Botoșani și o bancă comercială s-a stins amiabil în doar 17 zile - „Tot schimbul de documente și informații s-a făcut online, clientul nefiind nevoit să vină la București. La final, rata lunară i-a scăzut cu 100 euro (de la 330 la 234 euro), comisionul de administrare a fost eliminat, iar clientul a primit și o despăgubire de 800 euro de la bancă“.