Râul, ramul și... smartphone-ul

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Mâncăm soluții digitale pe pâine

Râul, ramul și... smartphone-ul

Economie 27 Septembrie 2016 / 15:18 546 accesări
Aproape 70% dintre români spun că sunt gata să facă plăți direct de pe smartphone

Aproape 70% dintre români spun că sunt gata să facă plăți direct de pe smartphone

LIDERI LA CEVA! YEY! Având în vedere câte telefoane mobile sunt vândute în rate în România, nu-i de mirare că ai noștri sunt lideri regionali la utilizare, cu un minim de 4 ore pe zi în fața touchscreen-ului, arată un studiu al MasterCard. Și totuși, de la Snapchat și Facebook la mobile banking & payment e drum lung; în prezent, doar un român din 25 face plăți de pe mobil. Totuși, 69% dintre cei chestionați spun că ar prefera să facă asta (mai devreme sau mai târziu). De aici și concluzia că România (și Bulgaria) posedă cel mai mare potențial de dezvoltare a segmentului de plăți mobile, dintre toate cele 23 de țări analizate de către MasterCard. „Am afirmat adesea că potențialul pieței locale este unul deosebit, astfel că nu suntem surprinși să descoperim că România este lidera detașată a regiunii în materie de adopție a smartphone-urilor. Ne bucură să vedem tendința de diversificare a utilizării dispozitivelor mobile, inclusiv în zona de plăți“, punctează șeful MasterCard România, Cosmin Vladimirescu.

CE MAI OPTIMISM! Ce mai arată studiul? Păi că românii sunt cei mai optimiști europeni când vine vorba de efectele pozitive ale inovației asupra societății (82%). Doar 70% dintre nemți cred asta, spre exemplu. Ce-i surprinzător e că mult mai deschiși sunt cei cu vârsta între 40 și 50 de ani, nu cei din categoria 20 - 29 de ani, iar asta spune multe. Unde ar vrea românii să vadă inovație? În educație (53%), transport public (47%) și sănătate (44%). Potrivit șefului MasterCard, Europa Centrală și de Est are, în general, o deschidere foarte mare pentru servicii financiare digitale - „Metoda favorită de autentificare a tranzacțiilor este validarea printr-un cod unic primit prin SMS. Românii par să fie pregătiți să renunțe la utilizarea codului PIN, doar 29% dintre ei preferând metoda, în timp ce 37% sunt mai interesați de autentificarea biometrică (30% amprentă şi 7% selfie), iar 33% ar prefera să primească prin SMS un cod unic pentru autorizarea fiecărei tranzacții“.



12