Război al declaraţiilor între Google şi Ministerul francez al Culturii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Război al declaraţiilor între Google şi Ministerul francez al Culturii

Monden 20 Octombrie 2012 / 00:00 297 accesări

BANI DIN MEDIUL ONLINE Ministrul francez al Culturii, Aurelie Filippetti, a declarat, referitor la faptul că Google a transmis că nu va mai indexa site-urile de presă din Franţa, dacă i se va impune o taxă dorită de editorii francezi, că proferarea de ameninţări nu reprezintă o metodă corectă de a discuta. Editorii din Franţa au cerut, în luna septembrie, Guvernului să elaboreze un proiect de lege prin care motoarele de căutare, precum Google, să le plătească o taxă pe drepturi de autor pentru folosirea indirectă a conţinutului de pe site-urile de presă franceze. Compania americană de internet Google ameninţă, într-o adresă transmisă Guvernului francez, că nu va mai indexa site-urile de presă din Franţa, dacă va fi obligată să plătească această taxă dorită de editorii francezi şi cu care este de acord şi ministrul Culturii din Franţa, Aurelie Filippetti. Google afirmă că nu poate accepta ca instaurarea unui astfel de drept să-i dăuneze, mai ales că ar însemna ca motorul de căutare să plătească o anumită sumă pentru fiecare lecturare a unui articol către care sunt direcţionaţi internauţii. Google afirmă că, direcţionând internauţii, furnizează patru miliarde de click-uri pe lună paginilor de internet deţinute de editorii francezi. Din punctul de vedere al Google, o asemenea lege ar duce însă la limitarea accesului la informaţii, pentru că motorul de căutare va reduce numărul site-urile franceze indexate.

Politicienii francezi şi-au exprimat uimirea că adresa transmisă de Google, în realitate o notă adresată prin e-mail cabinetului ministrului delegat pentru Serviciile Numerice, Fleur Pellerin, a fost făcută publică în aceeaşi zi în care oficialul a mers în Germania pentru a-şi întâlni omologul, unul dintre iniţiatorii variantei germane a ”legii Google”. Acesta şi-a arătat uimirea că doar o parte din nota transmisă de Google Guvernului francez, publicată şi pe blogul european al companiei americane, a fost făcută publică în presă. În restul notei, Google explică faptul că doreşte să continue parteneriatul cu presa franceză şi reia o serie de argumente clasice, mai ales numărul mare de vizitatori aduşi de motorul de căutare şi de Google site-urilor de presă franceze.

PRECEDENT PERICULOS Miercuri, ministrul francez al Culturii, Aurelie Filippetti, a cerut în faţa comisiei pentru afaceri culturale din cadrul Adunării Naţionale să instituie un ”drept vecin”, care să taxeze motoarele de căutare şi agregatoarele care preiau conţinuturi media. Joi, intervievată de publicaţia ”Le Monde”, Aurelie Filippetti a calificat drept o metodă surprinzătoare textul redactat de Google, pe care cabinetul său nu l-a primit. După anunţul făcut de Google, Fleur Pellerin a declarat că a stabilit o întâlnire cu reprezentanţii Google, pentru a discuta despre proiectul de impunere a acestei taxe în favoarea publisherilor. Şi editorii Marc Feuillee, director general al ”Le Figaro” şi preşedinte al Sindicatului presei cotidiene naţionale (SPQN), a deplâns aceste probleme, arătând posibilitatea unei acţiuni în instanţă. În iulie 2011, compania americană a eliminat trei zile de pe motorul său de căutare mai multe titluri din presa belgiană. După introducerea Google Actualites în Belgia, editorii belgieni au cerut motorului de căutare o taxă pe drepturi de autor. Google, care a pierdut o lungă bătălie judiciară purtată cu publisherii belgieni, a blocat temporar indexarea pentru trei publicaţii, afirmând că aceasta a fost singura modalitate de a putea evita plata unei importante sume cerute ca taxă de justiţia belgiană. Cele trei publicaţii şi Google au ajuns în cele din urmă la un acord în ceea ce priveşte modalităţile tehnice care să permită site-urilor să rămână indexate de către motorul de căutare.

Google, proprietarul celui mai popular motor de căutare pe internet, are sediul central în Silicon Valley şi birouri în America de Nord, America de Sud, Europa şi Asia. Compania Google deţine şi cel mai popular site de conţinut video din lume, YouTube.

Taguri articol


12