Tatăl copilotului Răzvan Petrescu, Dan Petrescu, a declarat, ieri, că fiul său a stat, încă de la decolare, în partea stângă a cabinei, întrucât aşa a decis comandantul avionului, Adrian Iovan, şi a precizat că orice avion are aceleaşi comenzi în partea stângă şi în cea dreaptă. "Este o mare confuzie. Toţi necunoscătorii confundă cabina avionului cu maşina. Avionul are dublă comandă, atât din stânga, cât şi din dreapta. Bordul arată exact la fel. În această misiune, Răzvan Petrescu era pilot secund sau copilot, iar Adrian Iovan era pilotul principal", a precizat Dan Petrescu. Tatăl copilotului rănit în accidentul aviatic din Apuseni a subliniat că preluarea comenzilor se face verbal. Astfel, comandantul aeronavei îi transmite copilotului care sunt manevrele pe care trebuie să le facă, iar acesta din urmă le execută. "Se vehiculează că s-au mutat în timpul zborului, însă acest avion se poate pilota şi de către un singur pilot. Într-o misiune, se stabileşte de la sol cine este comandantul aeronavei şi cine este copilotul. De exemplu, pot fi două persoane care au calificarea de comandant, însă ele stabilesc, înainte de decolare, cine este comandantul", a adăugat Dan Petrescu. Tatăl copilotului a mai spus că accidentul din Apuseni nu a fost cauzat de o eroare de pilotaj. "Adrian Iovan a vrut ca Răzvan să stea în partea stângă. Accidentul nu s-a produs din cauza unei greşeli de pilotaj, pentru că avionul a fost controlabil până jos", a conchis Petrescu. Potrivit lui Dan Petrescu, fiul său urma să obţină calificarea de comandant. Mass-media a vehiculat în ultimele zile faptul că Răzvan Petrescu se afla la manşa avionului prăbuşit în Munţii Apuseni.
Reamintim că peste 50 de persoane, între care angajaţi ai Ministerului Afacerilor Interne şi Ministerului Apărării Naţionale, dar şi controlori de trafic aerian, au fost audiate, între 20 februarie şi 5 martie, în dosarul privind accidentul din Apuseni, potrivit Parchetului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie (PÎCCJ). Potrivit reprezentanţilor PÎCCJ, audierile au avut loc, concomitent, atât la Bucureşti, cât şi în judeţele Alba, Cluj, Mureş şi Bihor. "A fost finalizată, de asemenea, activitatea de întocmire a proceselor-verbale de redare privind comunicările realizate prin Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112. S-au solicitat şi primit documente, înscrisuri de la instituţii implicate în operaţiunile de localizare, căutare şi salvare a echipajului şi a persoanelor aflate la bordul aeronavei", arăta vineri PÎCCJ, într-un comunicat de presă. Pe lângă angajaţii MAI şi MApN, au fost audiate, de către procurorii Secţiei parchetelor militare, persoane vătămate şi părţi civile, controlori de trafic aerian, persoane din cadrul Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă.
Pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion şi-au pierdut viaţa în accidentul aviatic produs în 20 ianuarie, în Munţii Apuseni, într-o zonă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa dintre judeţele Cluj şi Alba. În accident au fost răniţi copilotul Răzvan Petrescu şi medicii Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul "Sfânta Maria" şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş, judeţul Bihor.