Formarea copilului pentru succes începe din primii ani de viață, învățământul preșcolar fiind cea mai importantă treaptă în evoluția și dezvoltarea acestuia, spun educatorii, inspectorii școlari și părinții care înțeleg importanța grădinițelor în formarea celui mic. Despre modul în care grădinițele contribuie la formarea unor copii de succes și despre ce factori sunt importanți în dezvoltarea celor mici s-a discutat la prima activitate metodică organizată de cadrele didactice din învățământul preșcolar. Evenimentul intitulat ”Relația grădiniță - familie nu poate produce singură copii de succes” s-a desfășurat vineri, la Grădinița cu Program Prelungit (GPP) nr. 44 din Constanța, unde au participat peste 40 de educatori, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) și directori de grădinițe. ”În activitatea didactică ce se desfășoară în grădinițe, avem o mulțime de instituții și organizații-pilon care sunt alături în orice activitate de succes în școli sau grădinițe”, a declarat inspectorul școlar general adjunct din cadrul ISJ, prof. Irinela Nicolae. Ea a spus că activitatea didactică ce conduce copilul către succes nu ar putea funcționa optim fără sprijinul Direcției de Sănătate Publică, Poliției Comunitare și al comunității locale. Și copiii de câțiva ani pot avea succese, spun specialiștii, iar părinții și comunitatea trebuie să aprecieze reușitele celor mici și să-i încurajeze în acest sens. ”Greșit procedează cei care cred că un copil de succes este cel care memorează un număr de poezii sau cântece. Putem vorbi despre succes când ne referim la capacitatea lui de integrare într-un colectiv și despre acumularea unor competențe care se dezvoltă în grădinițe”, a spus și inspectorul de specialitate pentru educație timpurie, prof. Elena Bălosu. ”Grădinița îi formează pentru succes pe copii pentru că îi învață să coopereze, li se dezvoltă curajul, curiozitatea, creativitatea, răbdarea, încrederea în propria persoană, corectitudinea, perseverența și mai ales autonomia și independența”, a explicat și directorul GPP nr. 44, prof. Loredana Manolache. Instituții publice care colaborează de ani buni cu unitățile de învățământ au ținut să sublinieze importanța educației timpurie. ”Noi dezvoltăm multe programe dedicate copiilor și desfășurăm de mulți ani cursul „Micii Sanitari“, prin care încercăm să le explicăm tuturor cât de important este ca cei mici să cunoască primul ajutor de la vârste fragede și să îi învățăm de mici să fie voluntari și să îi ajute pe cei din jur”, a explicat directorul Crucii Roșii Constanța, ps. Carmen Lungu.
Și Direcția de Sănătate Publică Constanța, prin Biroul de Programe de Promovare a Educației pentru Sănătate, desfășoară activități de educație pentru sănătate în unitățile școlare. ”În fiecare lună desfășurăm activități în grădinițe, în care avem ca public-țintă nu numai copiii, ci încercăm să implicăm și părinții, bunicii, ca să educăm pentru sănătate întreaga familie”, a precizat asistentul principal de igienă Laura Halmache. Ea a adăugat că, încă de la vârste mici, copilul trebuie să înțeleagă ce înseamnă un stil de viață sănătos. Copilul învață de mic ce este bine să mănânce, cât ar trebui să mănânce și, dacă are și sprijinul familiei în acest sens, el va crește armonios și își va păstra sănătatea.