Consiliul Judeţean Constanţa (CJC) a semnat, pe 6 august 2009, contractul de finanţare aferent Proiectului de Reabilitare şi Modernizare a Drumului Judeţean 228 - tronsonul rutier dintre DN22C (Nazarcea) şi DN 2A (Ovidiu). Proiectul, cu o durată de 36 de luni, urma a fi finanţat cu 50.783.251,31 lei, prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 2 - Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale, domeniul major de intervenţie 2.1 - Reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri judeţene şi străzi urbane, din care contribuţia proprie a beneficiarului este de 1.839.866,69 lei. După semnarea contractului s-a trecut la următoarea etapă, cea a organizării licitaţiei în vederea stabilirii societăţii care urma să modernizeze acest drum, dar, din păcate, licitaţia a fost contestată de către una din firmele participante. Procesul de analiză a contestaţiei a durat destul de mult, astfel că, în primăvara acestui an, CJC, în loc să demareze lucrările de reabilitare a drumului, a fost nevoit să organizeze o nouă licitaţie. La începutul acestei luni trebuia să se ţină licitaţia pentru atribuirea lucrărilor, însă CJC a întâmpinat din nou dificultăţi, de această dată fiind trei societăţi care au contestat procedura de licitaţie. După cum bine se ştie, în România ultimilor ani, contestarea licitaţiilor pe bani publici a devenit sport naţional, existând societăţi care şi-au dezvoltat departamente speciale pentru acest lucru. Reprezentanţii CJC susţin că există riscul să se piardă finanţarea dacă se continuă în acest ritm în ceea ce priveşte contestaţiile. Chiar dacă Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi-a arătat disponibilitatea participării la reabilitarea acestui drum, autoritatea judeţeană se loveşte de o problemă care putea fi evitată prin adoptarea unei legislaţii stricte în ceea ce priveşte licitaţiile şi contestarea acestora. Proiectul este o componentă a unei iniţiative promovate de CJC pentru modernizarea reţelei judeţene de drumuri şi poduri cu finanţare din fonduri structurale ale Uniunii Europene. Prin modernizarea şi reabilitarea acestui tronson se va reuşi descongestionarea traficului spre litoral în perioada sezonului estival, asigurându-se legătura între DN 22C şi DN 2A.