Consiliul Judeţean Constanţa (CJC) a demarat anul trecut un program curajos de reabilitare a drumurilor judeţene, mai ales având în vedere problemele financiare cu care se confruntă România. Fie că au fost reabilitate din fonduri europene, fie că au fost reabilitate cu fonduri proprii, drumurile judeţene din Constanţa încep să corespundă civilizaţiei anului 2010. La nivelul conducerii CJC, problema insfrastructurii a fost prioritară, numai pentru că astfel poţi să aduci un număr şi mai mare de turişti pentru a vizita obiectivele turistice din judeţ. Programul de reabilitare a infrastructurii rutiere din judeţul Constanţa are mai multe segmente. Unul dintre ele se referă la pietruirea drumurilor de pământ de la nivelul comunelor. Un al doilea segment al programului are în vedere reabilitarea şi asfaltarea drumurilor judeţene cu trafic intens. În acest sens, ieri, în cadrul şedinţei CJC, s-au aprobat mai multe hotărâri referitoare la bugetul şi planul de investiţii al Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri (RAJDP) Constanţa. „Din punct de vedere al RAJDP s-a aprobat de către consilieri programul de lucrări pe drumurile judeţene. S-au aprobat sume suplimentare pentru reabilitarea drumurilor judeţene DJ 381, DJ 308, DJ 391, pe traseul Medgidia, Ciocârlia, Lanurile, Mereni, Topraisar, ca variantă ocolitoare spre sudul litoralului”, a declarat directorul RAJDP, Adrian Gâmbuţeanu. Un alt proiect al CJC se referă la reabilitarea DJ 228, între Nazarcea şi Ovidiu, drum care va fi reabilitat cu fonduri europene. Până la demararea acestui proiect, CJC a pregătit câteva variante de ocolire pentru turişti şi constănţeni, în perioada în care DJ 228 va fi închis pentru reabilitare. Este vorba despre DJ 222, care face legătura între Medgidia şi DN 2A, dar şi drumurile comunale 61 şi 63 şi DJ 224, între localităţile Seimeni, Siliştea, Ţepeş Vodă, care fac legătura între DN 2A şi DN 22C.