PIEDICI PENTRU REABILITARE Centrul istoric al municipiului Constanţa va intra în viitorul apropiat în reabilitare. Fondurile pentru acest proiect au fost destul de greu de găsit. Bugetul local nu a putut susţine o asemenea investiţie, aşa că s-a mers pe varianta fondurilor europene. Şi aici municipalitatea a întâmpinat probleme, şi nu pentru că nu ar fi fost făcut bine proiectul, ci pentru simplul fapt că, la nivelul autorităţilor de management, proiectul de la Constanţa era tot timpul blocat din diferite motive… politice. Aşa s-a ajuns ca proiectul, la fel ca multe altele, să fie inclus în Planul Integrat de Dezvoltare a Zonei Metropolitane Constanţa. Reabilitarea Zonei Peninsulare este un proiect de amploare care necesită foarte mulţi bani. Mai mult decât atât, pe lângă eforturile autorităţilor care nu pot să se implice decât în ceea ce înseamnă partea de infrastructură, este necesară şi implicarea proprietarilor din Zona Peninsulară.
PROBLEMA CASELOR NAŢIONALIZATE “După cum bine se ştie, în zonă sunt foarte multe case naţionalizate care au fost redate vechilor proprietari. Pentru aceste case, multe dintre ele serios deteriorate, municipalitatea nu poate face nimic, toată responsabilitatea reabilitării revenind proprietarilor, care din nefericire spun că nu au bani pentru aşa ceva. În aceste condiţii, se poate spune că reabilitarea Zonei Peninsulare se face doar pe jumătate. În ceea ce priveşte partea de infrastructură, aici sunt mai multe proiecte. Este un proiect la RAJA, prin care se reabilitează sistemul de alimentare cu apă şi canalizare. Un al doilea proiect este cel al Primăriei Constanţa, prin care se doreşte modernizarea prin restaurare a centrului istoric al oraşului, prin transformarea Pieţei Ovidiu dintr-o mare parcare într-o piaţă pietonală modernă pentru locuitorii Municipiului şi reintegrarea acesteia în circuitul turistic naţional”, a declarat viceprimarul Constanţei, Decebal Făgădău. Pe lângă reabilitarea străzilor din zona Pieţei Ovidiu, proiectul mai prevede şi reabilitarea zonei de legătură dintre Piaţa Ovidiu şi Portul Tomis, care în prezent se face pe o pasarelă pietonală aflată într-o avansată stare de degradare.