• PROIECTE ELECTORALE • Nu mai e o noutate că, în momentul în care au ajuns în fruntea ţării, portocalii au tras de toate sforile posibile şi imposibile ca să se infiltreze în fiecare afacere profitabilă a statului şi să obţină, chiar cu preţul încălcării legislaţiei, câştiguri financiare generoase, fie în interes de partid, fie pentru interesul personal. O astfel de dovadă, care bate orice record portocaliu în materie de interes, îl reprezintă Programul de reabilitare şi modernizare a 10.000 de kilometri de drumuri de interes local şi judeţean, al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), care face parte din strategia portocalie de a câştiga alegerile din 2012. Deşi Udrea se face că plouă, programul a fost iniţiat cu scopul atragerii de voturi din partea electoratului portocaliu, iar dovada incontestabilă este că până şi primarii democrat liberali sunt consternaţi de repeziciunea cu care MDRT a demarat licitaţii şi au serioase dubii în privinţa implementării proiectelor, nemaivorbind de unităţile administrativ teritoriale conduse de edili ai Opoziţiei, care au prins, doar răzleţ, câte un proiect la MDRT. „Eu până nu văd panglica tăiată pentru demararea lucrărilor nu cred că vor fi asfaltate străzile din comună. Ar fi bine să ne asfalteze drumurile din comună pentru că, dacă în Adamclisi mai avem câte o stradă cu asfalt, în Zorile, locuitorii n-au avut în viaţa lor o stradă asfaltată”, a declarat, sceptic, primarul democrat liberal Anton Burcea, adăugând că de la MDRT nu a primit nicio înştiinţare oficială potrivit căreia proiectul Primăriei a primit avizul ministerului.
• LICITAŢII PE HÂRTIE • După ce Ministerul a publicat lista cu proiecte despre care spune că au intrat deja în licitaţie, prin Programul de reabilitare şi modernizare a 10.000 de kilometri de drumuri de interes local şi judeţean, mulţi edili de comune s-au declarat consternaţi când au aflat că au proiecte care au intrat la licitaţie, dar despre care nu ştiau nici măcar că le-au fost aprobate. „Noi n-am primit nimic oficial de la MDRT referitor la proiectul de reabilitare şi modernizare a drumurilor din comună. Deocamdată suntem în faza întocmirii studiului de fezabilitate. După normele legislative în vigoare, proiectul nu e încă autorizat”, a declarat Liliana Petcu, inspector în cadrul Compartimentului Urbanism din Primăria Nicolae Bălcescu. Cu alte cuvinte, proiectul de la Nicolae Bălcescu este încă în fază incipientă, pentru că primul pas în întocmirea unui proiect este întocmirea studiului de fezabilitate, apoi elaborarea proiectului tehnic, organizarea licitaţiei şi desemnarea unei firme care să se ocupe de lucrări şi abia apoi sunt demarate lucrările propriu-zise. Udrea a aruncat cu praf în ochii primarilor, chiar dacă majoritatea covârşitoare îi sunt colegi de partid, şi flutură triumfătoare aşa-zise licitaţii deşi conduce una din cele mai importante structuri ale statului, care cere rigoare şi respectarea cu stricteţe a etapelor standard în întocmirea unui proiect.