Reacţii contradictorii faţă de noul gadget Apple

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Reacţii contradictorii faţă de noul gadget Apple

Monden 29 Ianuarie 2010 / 00:00 315 accesări

Glume legate de produsele de igienă feminină au invadat blogosfera internaţională, la numai câteva minute după ce Apple a anunţat că noul său computer tip tablet se va numi iPad. Termenul Hygienic pad sau, pur şi simplu, pad este utilizat în limba engleză pentru a desemna absorbantele destinate igienei feminine, în perioada menstruaţiei sau după intervenţii chirurgicale. Pe de altă parte, termenul iTampon, care ironizează faptul că iPad poate fi considerat mai mult un tip de maxi-tablet decât un nou computer, a fost al treilea cel mai discutat subiect pe Twitter, miercuri seară. Femeile din blogosfera americană au ironizat Apple, sugerând că firma lui Steve Jobs nu are nicio femeie în echipa de marketing.

După luni de speculaţii şi aşteptări, Steve Jobs a prezentat, miercuri seară, iPad, un computer tip tablet despre care Apple speră că va deveni dispozitivul cel mai „cool” de pe planetă. În pofida lansării aşteptate de întreaga lume, analiştii se întreabă dacă iPad poate egala performanţele realizate de iPhone, lansat tot de Apple şi care a transformat telefonia mobilă, în condiţiile în care actorii industriei au încercat să scoată pe piaţă dispozitive similare. În ceea ce priveşte iPad, acesta este poziţionat de Apple drept „pionier al unui nou tip de computer, undeva între un laptop şi un smartphone”. Cu o grosime de circa doi centimetri şi cu o greutate de aproape 700 de grame, dispozitivul poate afişa cărţi în format electronic, ziare, site-uri şi videoclipuri, pe un ecran touch screen cu diagonala de 25 de centimetri. Noul dispozitiv le oferă companiilor media o altă modalitate de a vinde conţinut, ceea ce poate prefigura începutul unei noi ere pentru publishing. iPad, care va fi disponibil pe piaţă la preţuri între 499-829 de dolari, nu dispune însă de unele caracteristici comune pentru laptopuri şi telefoane, pe care pasionaţii de tehnologie le-au indicat imediat. Astfel, ei consideră că iPad este un pic mai sofisticat decât iPod Touch, nu dispune de o cameră de luat vederi şi nici de Flash, program ce facilitează vizualizarea de animaţii şi videoclipuri online. Un alt minus constatat de criticii dispozitivului este lipsa unei alternative la reţeaua de date AT&T din SUA, care este deja suprasolicitată de traficul generat de telefoanele iPhone. Unele versiuni ale iPad au posibilitatea ca, în schimbul unei taxe lunare, să folosescă conexiuni de date 3G, la fel ca şi telefoanele mobile, însă tot în reţeaua AT&T.

Evenimentul de lansare, realizat în stilul tipic al Apple, a fost bine regizat şi a abundat în formulări teatrale şi hiperbole. Succesul iPhone şi numărul mare de zvonuri şi scurgeri de date referitoare la iPad au suscitat interesul publicului. Steve Jobs a prezentat iPad-ul unei mulţimi de 800 de angajaţi, parteneri de afaceri şi jurnalişti, în cadrul celei de-a doua apariţii publice avută de şeful Apple după pauza pe care a luat-o anul trecut, din motive de sănătate. Acesta a subliniat faptul că iPad este cel mai bun dispozitiv pentru un anumit tip de utilizator de calculator, care preferă să navigheze pe pagini de Internet, să citească e-books şi să vizioneze conţinuturi online.



12