Reclamaţii din cele mai diverse la Protecţia Consumatorilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Reclamaţii din cele mai diverse la Protecţia Consumatorilor

Politică 23 Iulie 2007 / 00:00 799 accesări

Inspectorii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) Constanţa au primit, în ultima perioadă, sute de reclamaţii de la populaţie, atît localnici, cît şi turişti. „Majoritatea sesizărilor sînt referitoare la calitatea aparaturii de folosinţă îndelungată (electrocasnice), montajul uşilor din fier şi tîmplăriei PVC, defecţiuni la semnalul de cablu TV şi, nu în ultimul rînd, la produsele alimentare”, a declarat purtătorul de cuvînt al OJPC Constanţa, Rodica Mocanu. Ea a explicat că majoritatea consumatorlor reclamă faptul că aparatura se defectează, deşi se află în perioada de garanţie. „Cetăţenii spun că ei au nevoie să folosească produsul respectiv, că le este indispensabil şi nu sînt dispuşi să aştepte cîteva zile pînă este reparat. Este drept că sînt cîteva firme mari care, dacă aparatul se defectează în interval de pînă la 72 ore de la achiziţionare, înlocuiesc produsul pe loc, însă aceasta nu este o regulă”, a mai spus Rodica Mocanu. Inspectorul a subliniat că reclamaţiile primite vizează, în special, aparatura de calcul, aragazele, cuptoarele cu microunde. Reprezentantul OJPC Constanţa a precizat că populaţia a reclamat şi serviciile prestate de agenţii economici şi operatorii de pe litoral. „Cele mai multe vizează neeliberarea bonurilor de casă la închirierea şezlongurilor şi neafişarea tarifelor în locuri vizibile. Sînt însă şi reclamaţii privind alimentele servite la terase şi restaurante sau modul în care le sînt servite. De exemplu, un turist a reclamat că la o terasă i-a fost servit mai întîi felul doi şi apoi ciorba”. Ea a adăugat că, avînd în vedere temperaturile foarte ridicate din ultima perioadă, în timpul acţiunilor de control, inspectorii au în vedere, în primul rînd, condiţiile de depozitare a alimentelor proaspete, refrigerate şi congelate. „Din nefericire, nu o dată am constatat că nu se respectă temperatura indicată de producători pentru depozitarea produselor alimentare. Astfel, am găsit în rafturile magazinelor tablete de ciocolată care aveau o consistenţă foarte moale, iar în lăzile frigorifice, îngheţată topită sau pungi cu produse congelate, care erau parţial dezgheţate. Toate acestea au fost scoase definitiv de la comercializare”, a spus purtătorul de cuvînt al OJPC Constanţa. Reprezentantul OJPC face încă odată apel la consumatori să verifice termenul de valabilitate al produselor pe care doresc să le cumpere, aspectul exterior şi, bineînţeles, respectarea condiţiilor de păstrare recomandate de producător.



12