Reclamaţiile consumatorilor europeni, clasificate unitar

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Reclamaţiile consumatorilor europeni, clasificate unitar

Social 08 Iulie 2009 / 00:00 348 accesări

Comisia Europeană (CE) propune ca cele aproximativ 700 de organizaţii de tratament al reclamaţiilor din UE să folosească aceeaşi metodă de clasificare a sesizărilor primite de la cetăţeni, în prezent acestea folosind propriile clasificări. CE a precizat că numărul de reclamaţii din partea consumatorilor este un indicator cheie al sănătăţii pieţei, aproximativ jumătate dintre consumatorii europeni, nemulţumiţi de felul în care a fost tratată sesizarea lor iniţială de către un comerciant, cerînd ajutorul unei părţi terţe, precum o organizaţie a consumatorilor sau un organism de reglementare, arată Centrul European al Consumatorilor din România. „În Europa există aproximativ 700 de organizaţii de tratament al reclamaţiilor şi cele mai multe dintre ele folosesc propriile clasificări, ceea ce face ca obţinerea unei imagini generale să fie foarte dificilă, chiar la nivel naţional. Ideea propunerii este de a se asigura organizaţiilor din UE care înregistrează reclamaţii de la consumatori posibilitatea de a folosi o metodă de clasificare comparabilă şi de a raporta apoi Comisiei datele de care dispun”, au arătat iniţiatorii propunerii. Ei au precizat că analiza datelor la nivel UE va reprezenta o modalitate importantă de evaluare a performanţei diferitelor sectoare şi pieţei naţionale în relaţia cu consumatorii şi va oferi autorităţilor la nivel naţional şi comunitar posibilitatea de a se orienta mai rapid şi eficient către pieţele care nemulţumesc consumatorii. „Atunci cînd un consumator decide să îşi asume stresul şi efortul de a înainta o reclamaţie, înseamnă, de obicei, că este vorba despre un caz serios. Un val de reclamaţii similare poate fi un semnal clar că o piaţă îi nemulţumeşte pe consumatori. Prin metoda pe care o oferim astăzi, dorim să ne asigurăm că vocea consumatorilor nemulţumiţi se aude suficient de clar şi suficient de repede atît în capitalele lor naţionale, cît şi la Bruxelles”, a declarat comisarul european pentru protecţia consumatorilor, Meglena Kuneva. Propunerea CE cuprinde o modalitate standardizată de înregistrare a unei reclamaţii, folosind un cadru comun de criterii pentru clasificarea cazurilor. Aceste criterii includ, de exemplu, metoda de vînzare, tipul de întreprindere şi categoria de produs. Organizaţiile vor putea alege să folosească sistemul de clasificare şi să trimită Comisiei datele de care dispun pe bază de voluntariat. Comisia va publica datele prin intermediul tabloului de bord al pieţelor de consum.



12