Reclamaţiile împotriva băncilor, în top

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Protecţia Consumatorilor

Reclamaţiile împotriva băncilor, în top

Eveniment 10 Septembrie 2010 / 00:00 493 accesări

În acest an, faţă de anii anteriori, o pondere importantă a reclamaţiilor o reprezintă cele formulate împotriva băncilor şi instituţiilor financiar nebancare, anunţă reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa. Odată intrată în vigoare, Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului (OUG), nr. 50/2010, privind contractele de credit pentru consumatori, numărul de reclamaţii formulat la CJPC Constanţa împotriva instituţiilor de creditare a crescut semnificativ. “Astfel, dacă în perioada 1 ianuarie – 20 iunie 2010, plângerile formulate împotriva băncilor se ridicau la 15 pe lună, după 21 iunie (dată când a intrat OUG în vigoare - n.r.), numărul de reclamaţii formulate pe o lună se ridică la 40”, a declarat dr. Culeţu. Dacă în intervalul 1 ianuarie - 20 iunie 2010 erau înregistrate 93 de reclamaţii la adresa băncilor, în perioada 21 iunie - 7 septembrie 2010, sesizările erau de 108. Printre reclamaţiile care ocupă un loc fruntaş în top împotriva băncilor, comisarul şef a menţionat: introducerea de comisioane în afara prevederilor legale (băncile nu au dreptul să mărească comisioanele menţionate în contract sau să introducă noi comisioane în afara prevederilor contractuale); modificarea caracterului dobânzii; lipsa informării şi colaborării băncii; au fost situaţii în care consumatorii au formulat petiţii la sediul băncii şi nu au primit răspuns; cazuri de reclame mincinoase - în oferte se specifică că pentru anumite produse bancare nu se încasează comisioane, dar în realitate, conform extraselor de la consumatori, băncile încasează şi aceste comisioane; clauze abuzive în contractele de credit. De asemenea, tot la capitolul nereguli s-au înregistrat şi cazuri în care băncile au transmis consumatorilor adrese să se prezinte la sediile acestora, iar funcţionarii băncilor nu cunoşteau procedura ce trebuia urmată conform OUG 50/2010. Pentru nerespectarea legii, o bancă poate să încaseze o amendă de 50.000 lei, cu drept de contestare. „Chiar dacă am ajuns în instanţă cu băncile, cele mai multe procese le-am câştigat”, spune Dionisie Culeţu.

Taguri articol


12