Reclamaţiile consumatorilor pe domeniul bancar sînt făcute în general de profesionişti, persoane care fac calcule foarte exacte pe baza formulelor din contractele de creditare, a declarat preşedintele Autorităţii Naţionale pentru protecţia Consumatorilor (ANPC), Bogdan Pandelică. “În general, reclamaţiile care vin din parte consumatorilor pe domeniul bancar sînt făcute de profesionişti, în sensul că sînt matematicieni care calculează foarte exact, pe baza formulelor pe care le găsesc în contractele de creditare, le monitorizează cu atenţie şi apoi trag nişte concluzii şi văd că au fost, de exemplu, modificate nişte mici procente, care probabil de-a lungul timpului însumează nişte sume consistente\", a afirmat Pandelică. El consideră că este nevoie ca un client să deţină anumite cunoştinţe pentru a “intra în stufărişul unui asemenea contract”. “Curg în continuare reclamaţii şi este vorba de contractele din anii anteriori. Noi supraveghem şi rezolvarea acestor reclamaţii. Totuşi, ele s-au mai redus de la începutul anului, avînd în vedere şi faptul că nu se mai încheie aşa multe contracte”, a spus Pandelică. El a afirmat că, de la începutul anului, au existat peste 1.200 de reclamaţii pentru sectorul bancar. Orice reclamaţie primită la ANPC sau la orice oficiu din teritoriu este analizată în termen de maxim 45 de zile, potrivit legii. “Este drept că la nivel de ANPC au existat foarte multe reclamaţii şi au existat cazuri în care am depăşit puţin termenul, dar este important că s-au rezolvat”, a precizat Mihaela Groza, şef serviciu juridic în cadrul ANPC. ANPC a primit anul trecut peste 4.000 de reclamaţii de la clienţii băncilor, nemulţumiţi de creşterile nejustificate ale dobînzilor şi comisioanelor prevăzute în contrate, de introducerea unor comisioane noi, de încălcarea clauzelor contractuale şi de tranzacţii bancare solicitate şi neoperate de reprezentanţii instituţiilor financiare. În cursul anului trecut, autoritatea a sancţionat băncile cu amenzi în valoare de 880.600 de lei.