Reclamele la prezervative, la publicaţii şi filme erotice vor putea fi difuzate la posturile de televiziune şi radio doar după ora 24.00, în timp ce publicitatea la produse cu caracter pornografic este interzisă, potrivit unei modificări a Codului audiovizualului, adoptată ieri de membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA). Astfel, la capitolul privind publicitatea, CNA a decis să stabilească foarte clar în noul Cod audiovizual modul în care pot fi difuzate de către radiodifuzori reclamele la produsele cu caracter sexual. \"Am început capitolul privind publicitatea, stabilind principiile generale, respectiv protecţia minorilor, informarea corectă, respectarea demnităţii umane şi asigurarea unei concurenţe loiale. Publicitatea pentru convorbiri erotice este interzisă, iar publicitatea la produse pentru igienă sexuală, cum ar fi prezervativele, la publicaţii şi filme erotice va fi permisă numai după ora 24.00. Publicitatea la produse cu caracter pornografic este şi rămâne interzisă\", a declarat Răsvan Popescu, preşedintele CNA, după votul Consiliului. În şedinţa de ieri a CNA, Narcisa Iorga, membru al Consiliului, a declarat că au fost situaţii de emisiuni serioase în care a fost inserată reclamă la prezervative. \"Au fost situaţii de show-uri serioase, iar în pauze s-a difuzat reclamă la prezervative\", a spus Iorga. Până în prezent, publicitatea la prezervative era interzisă, acestea fiind considerate produse cu caracter sexual, potrivit legislaţiei audiovizuale. Totuşi, televiziunile au difuzat în trecut publicitate la prezervative, după ora 22.00 şi cu semnul de încadrare \"15\" (producţii audiovizuale interzise copiilor sub 15 ani, n.r.), considerând că aceste reclame au un rol educativ. Răsvan Popescu a mai spus că speră ca, în circa două săptămâni, CNA să finalizeze modificările la actualul Cod al audiovizualului. Noul Cod audiovizual va intra în vigoare după publicarea lui în Monitorul Oficial.