Litoralul românesc a fost arhiplin în weekend-ul care tocmai s-a încheiat, iar de la un capăt la altul al coastei românești nu mai aveai loc să arunci un ac de turiștii din toate colțurile țării care au venit să se răcorească la malul mării. Traficul a fost extrem de aglomerat în fiecare din zilele sfârșitului de săptămână, iar aglomerația și cozile au fost cuvinte de ordine în stațiuni. Nici nu este de mirare, ținând cont că operatorii din turism estimează că s-au aflat aproximativ 200.000 de turiști cazați în hotelurile și pensiunile autorizate de pe litoral.
Litoralul românesc a fost arhiplin în weekend-ul care tocmai s-a încheiat, iar de la un capăt la altul al coastei românești nu mai aveai loc să arunci un ac de turiștii din toate colțurile țării care au venit să se răcorească la malul mării. Traficul a fost extrem de aglomerat în fiecare din zilele sfârșitului de săptămână în Mamaia și în sudul litoralului, iar aglomerația și cozile au fost cuvinte de ordine în stațiuni. Turiștii au căutat și câteva zeci de minute un loc de parcare, la terase și restaurante abia s-au mai găsit locuri libere, iar de plimbări relaxate nici nu putea fi vorba la cât de aglomerată era sâmbătă seara, de exemplu, faleza din stațiunea Mamaia. Nici nu este de mirare, ținând cont că operatorii din turism estimează că s-au aflat aproximativ 200.000 de turiști cazați în hotelurile și pensiunile autorizate de pe litoral. În această estimare nu sunt incluși și turiștii care au ales să stea la particularii care închiriază camere și apartamente pe marginea drumului, un număr tot mai mare de români preferând în ultimii ani această metodă de cazare. ”A fost un weekend de foc, duminică am avut un schimb important de serie în sudul litoralului și, de aceea, duminică s-a circulat foarte greu spre sud, pe ambele poduri de la Agigea. Locuri de cazare nu mai sunt pe litoral și estimez că până pe 25 august vom funcționa la capacitate maximă”, a declarat pentru ”Telegraf” președintele Asociației Patronale Mamaia, Nicolae Bucovală. Acesta a afirmat că este primul weekend din acest an când pe litoral se află atâția turiști, dar că cifrele sunt similare celor de anul trecut. ”Agențiile de turism anunță creșteri ale vânzărilor pe litoral, însă aceste creșteri sunt pentru pe întregul sezon. Puteau fi și mai mari aceste creșteri dacă reușeam să valorificăm capetele de sezon mai bine, adică lunile mai și septembrie”, a subliniat Bucovală.
NUMĂRUL VACANȚELOR VÂNDUTE PE LITORAL A CRESCUT CU PESTE 25%
Agențiile de turism spun că, în acest an, vacanțele în destinații interne, în special cele pe litoralul românesc, au înregistrat o creștere semnificativă. ”Chiar dacă litoralul românesc este o destinaţie clasică, putem considera că este la modă în 2016 datorită creşterii semnificative. Numărul vacanţelor vândute a crescut cu 25 - 30%”, a afirmat Dragoș Atanasiu, proprietarul rețelei Eurolines și TUI Travel Center. Potrivit acestuia, vacanțele în Spania și Grecia au rămas în continuare printre cele mai căutate, în timp ce pentru vacanțele în Turcia s-a înregistrat o scădere, pe fondul situației politice din țară.