Recorectarea lucrărilor la Evaluarea Națională

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Suspiciuni de fraudă la examenele de a VIII-a la Târgu Jiu

Recorectarea lucrărilor la Evaluarea Națională

Social 01 Iulie 2014 / 00:00 820 accesări

După afișarea rezultatelor de la Evaluarea Națională de la sfârșitul săptămânii trecute, elevii și părinții au fost nemulțumiți de subiectele pe care le-au avut de rezolvat la proba de limba română, cerând chiar recorectarea lucrărilor. Sâmbătă, în ședința de guvern, premierul Victor Ponta cerea Ministerului Educației Naționale (MEN), din postura de părinte, să analizeze subiectele și numărul de ore ale elevilor, arătând că, în opinia sa, copiii fac multe lucruri care sunt inutile și nu fac altele care sunt utile, iar uneori, aceștia sunt mai mult ”chinuiți” decât învățați. Ieri, premierul Victor Ponta a afirmat, în cadrul unei întâlniri de la Orăștie, că cererea părinților de recorectare a lucrărilor la Evaluare trebuie lăsată în seama specialiștilor și nu trebuie intervenit politic. ”Am văzut, m-am uitat, și vreau să văd ce spun specialiştii. Sigur, şi eu sunt părinte şi întotdeauna, dacă copilul meu nu ia o notă de care să fiu mulţumit, aş vrea altceva. Vreau să mă uit să văd totuşi ce spun specialiştii, pentru că nu pot să decid eu politic aşa ceva, nici nu ar fi bine”, a precizat Ponta. Subiectele probei de limba română de la Evaluarea elevilor de clasa a VIII-a sunt contestate de Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi (FNAP), care reclamă, între altele, dificultatea mare a unuia dintre acestea, considerat în afara programei, şi faptul că un altul a avut baremul prost gândit. Președintele FNAP, Mihaela Gună, a enumerat nemulțumirile legate de subiecte într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Educației, Remus Procopie. În răspuns, MEN a transmis ieri, într-un comunicat, că subiectele de la proba de limba română a Evaluării Naționale au fost realizate în concordanță cu programa școlară și au avut un nivel de abordare mediu. În plus, baremul le oferea posibilitatea profesorilor corectori să puncteze oricare alte formulări/modalităţi de rezolvare corectă a cerinţelor. ”Subiectele au avut un nivel de abordare mediu, aşa cum a demonstrat-o procentul ridicat de elevi care au obţinut medii peste 5 (73,1%). În plus, pe lângă pregătirea constantă de la clasă, susţinută de cadrele didactice, MEN a oferit elevilor modele de subiecte similare cu acelea pe care le-au avut de rezolvat, încă de la sfârşitul lunii octombrie 2013, când au fost publicate pe site-ul http://subiecte2014.edu.ro. Prin simulările naţionale, la care au participat toţi elevii de clasa a VIII-a, MEN a avut ca obiectiv familiarizarea acestora cu situaţia de examen”, se arată în comunicatul ministerului.

SUSPICIUNI DE FRAUDĂ LA EVALUAREA NAȚIONALĂ Ieri s-au făcut percheziții la Școala nr. 4 ”Alexandru Ștefulescu” din Târgu Jiu, într-un dosar care investighează posibile fraude la Evaluarea Națională. Potrivit unor surse judiciare, procurorii Parchetului Tribunalului Gorj alături de polițiști verifică dacă au avut loc fraude la corectarea lucrărilor după contestații, întrucât există suspiciuni în acest sens. La ora transmiterii acestei ştiri, o maşină de Poliţie se afla în faţa şcolii, iar percheziţiile erau în desfăşurare. La finalul acestora, mai mulţi profesori urmau să fie duşi la audieri. Rezultatele finale la Evaluarea Naţională vor fi afişate astăzi.

Taguri articol


12