Rectificarea bugetară aruncă, din nou, calea ferată la periferia economiei!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Rectificarea bugetară aruncă, din nou, calea ferată la periferia economiei!

Economie 23 Noiembrie 2018 / 13:17 1852 accesări

Având în vedere anunțata rectificare bugetară, Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane, cea mai mare Federație a sindicaliștilor ceferiști din România, observă cu idignare că singura constantă a industriei feroviare românești, în ultimii 15 ani, a fost lipsa cronică a finanțării. Concret, rectificarea bugetară care urmează să fi aprobată de Guvern compromite complet continuarea lucrărilor de întreținere și reparații la calea ferată și pune sub semnul întrebării plata salariilor lucrătorilor feroviari, potrivit unui comunicat al federației.

Iresponsabilitatea deciziei în sine creează premisele unui cutremur în întreg ecosistemul feroviar românesc. Din motive care țin mai degrabă de execuția unor bugete anuale cu obiective clar electorale, investițiile în infrastructura de transport a României și implicit în calea ferată nu au generat atenția cuvenită celor care conduc sau au condus România în ultimul deceniu, menționează sursa citată.

Daunele acestei abordări constante sunt unele extrem de dificil de măsurat având în vedere colosala dimensiune a degradării continue a infrastructurii feroviare și a învechirii generalizate a materialului rulant.

Cele două efecte esențiale ale subfinanțării au coborât în zona de avarie gradul de siguranța a circulației pe calea ferată, iar lucrătorii feroviari sunt puși în situația infernală de a găsi zilnic soluții tehnice pentru a putea permite vagoanelor și locomotivelor să iasă pe traseele lor zilnice, mai scriu cei de la federație.

În depouri și stațiile de cale ferată este îngrozitor de frig, în unele ninge, plouă sau este cumplit de cald în timpul verii, piese de schimb pentru reparații nu mai există de ani și ani de zile, iar soluțiile temporare pe care inginerii sau tehnicienii noștri trebuie să le găsească, pentru a rezolva situații de nedescris, nu vor mai putea fi aplicate.

Locomotivele și vagoanele sunt atât de vechi încât nu mai pot fi reparate sau modernizate, iar alte noi nu s-au mai cumpărat de foarte multă vreme. Lucrătorul ceferist muncește în condiții greu de explicat și aproape de neînchipuit celor care, iată, din nou, din birouri, dintr-o simplă mișcare de stilou, au tăiat sume de la calea ferată pentru a le disponibiliza pentru alte și alte cheltuieli.

Lucrătorii ceferiști din România au protestat ani de zile la rând și au respectat normele legii dialogului social, au făcut petiții, memorii, au participat la ședințele de lucru organizate de Ministerul Transporturilor sau Parlament, au ieșit în stradă, și-au susținut revendicările care țin de locul lor de muncă și de siguranța acestuia, au oferit soluții, le-au sprijinit pe cele bune, ale altora, arată sursa citată.

"Am făcut tot ce puteam face, APROAPE TOT, și nu s-a rezolvat nimic! Am primit la schimb, și în acest an, o abordare identică, distructivă, una care văduvește calea ferată de ceea ce i se cuvine de drept: atenție, investiții, planuri de redresare, soluții pentru creșterea securității circulației, respect pentru lucrătorul feroviar. Rectificarea bugetară actuală retrage din bugetul Ministerului Transporturilor 1,16 miliarde de lei, punând în spatele decizie nefolosirea acestei sume. Noi, ceferiștii, am priceput cu tristețe că economia românească își cârpește de foarte mulți ani sectoarele economice, considerate, din rațiuni de neimaginat, neimportante, în condițiile în care, în toată Europa civilizată calea ferată este asimilată setului strategic de priorități a unei economii funcționale. Altfel spus, constatăm că execuția bugetară a României are și în acest an o distructivă și periculoasa principală componentă, cea electorală, afirmație care susține cu fermitate refuzul constant de a investii cu responsabilitate într-un sector economic care, statistic, nu aduce atât de multe voturi ca alte secțiuni bugetare.

Eroarea în care omul politic din România se află, indiferent care este acesta, se va deconta curând cu o violență de neimaginat și cu un impact nimicitor pentru întreaga economie românească. Dezastrul la care, prin decizii electoraliste, participă direct sau tacit întreaga clasă politică românească, se va întâmpla foarte repede, cu efecte ireversibile pentru lucrătorii feroviari, pentru familiile lor și pentru toată structura orizontală a industriei feroviare românești.

Atragem și de această dată atenția celor care și-au asumat responsabilitatea de a arunca la periferia economiei românești calea ferată că responsabilitatea politică și ministeriala trebuie să fie, asemenea responsabilității pe care o are lucrătorul feroviar, o chestiune asumată public, care să producă efecte concrete", se arată într-un comunicat al federației. Pe românește spus, în momentul falimentului Căii Ferate, faliment care se apropie incredibil de repede, cei care au decis, în locul și în numele ceferiștilor adevărați, dezastrul programatic al căii ferate, vor constata că nu se vor mai putea baza pe răbdarea și înțelegerea noastră. Sub nici o formă, în nici un fel de context!, subliniază FNFMCV.



12