„Regele Ferdinand“ s-a întors din misiunea de război

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Regele Ferdinand“ s-a întors din misiunea de război

Justiție 22 Iulie 2011 / 00:00 528 accesări

• EMBARGOU ASUPRA LIBIEI • Câteva zeci de persoane, soţii, copii, părinţi şi prieteni ai marinarilor de pe Fregata „Regele Ferdinand“ au îndurat, ieri dimineaţă, ploaia torenţială pentru a îi întâmpina pe cei dragi sosiţi după o misiune de trei luni în Marea Mediterană. În cadrul operaţiei „Unified Protector“, care a avut ca ţel respectarea embargoului impus asupra Libiei, „Regele Ferdinand“ a parcurs aproape 17.400 de mile marine şi a participat la 765 de misiuni specifice de supraveghere, monitorizare, interceptare, căutare şi salvare. Prezent la ceremonia organizată la întoarcerea în ţară a marinarilor români, ministrul Apărării Naţionale, Gabriel Oprea, a declarat că militarii au arătat o imagine corectă a României peste hotare şi că, dacă va fi nevoie, Armata Română va continua să acţioneze ca un furnizor de stabilitate. Gabriel Oprea a mulţumit familiilor marinarilor pentru sprijinul moral acordat acestora şi a afirmat că militarii de pe fregată se vor bucura acum de o perioadă de odihnă şi de refacere. Fregata, comandată de comandorul Mihai Panait, a avut la bord pentru această misiune un echipaj format din 205 marinari. De la intrarea în serviciul Forţelor Navale Române, „Regele Ferdinand“ a participat la operaţiile „ACTIVE ENDEAVOUR“ în anii 2005, 2007, 2008, 2010 în Marea Mediterană, exerciţiul „BREEZE-CERTEX“ în anii 2007, 2008 în Bulgaria, exerciţiul „NOBLE MIDAS“ în anii 2007 în Croaţia şi 2008 în Italia.

MISIUNE DE SALVARE. Cea mai importantă misiune a marinarilor români a avut loc în noaptea de 12 spre 13 mai, când au salvat aproape 150 de persoane aflate în dificultate la bordul unei ambarcaţiuni civile în Marea Mediterană. Nava de mici dimensiuni, ai cărei pasageri erau emigranţi africani, între care 10 femei şi 15 copii, părăsise portul libian Misrata pe 9 mai şi, din cauza defectării motorului şi a infiltraţiilor de apă la bord, plutea în derivă la aproximativ 100 de mile marine nord de Tripoli, fiind în pericol de scufundare. O echipă de specialişti din echipajul fregatei româneşti a urcat la bordul ambarcaţiunii şi a acordat asistenţa necesară, astfel încât au fost remediate problemele tehnice şi repornit motorul, au fost izolate infiltraţiile de apă şi reparată pompa de drenaj apă din cala vasului. Echipajul fregatei Regele Ferdinand a oferit, de asemenea, pasagerilor ambarcaţiunii alimente, apă, precum şi combustibilul necesar continuării în siguranţă a călătoriei pe mare.



12