Regina Sofia nu a fost deloc amuzată cînd a fost înştiinţată de apariţia ad-hoc a unei campanii publicitare care se foloseşte de imaginea sa. Suverana spaniolă are de tras cu vîrf şi îndesat după ce a a ales compania aeriană low-cost Ryanair pentru a se duce la căpătîiul fratelui său, regele Constantine, fostul monarh al Greciei. Regina Spaniei a vrut să dea o lecţie de austeritate politicienilor şi celorlalte capete încoronate ale Europei, în plină criză economică şi a călătorit de la Madrid la Londra cu o cursă care a costat doar 15 euro. Numai că Ryanair i-a înşelat aşteptările şi s-a folosit de imaginea sa în mod neautorizat, într-o campanie publicitară considerată ”ofensatoare” de Casa Regală spaniolă.
Nu este prima dată cînd compania aeriană low-cost difuzează reclame avînd ca protagoniste celebrităţi, fără a le cere acordul, stîrnind astfel replici critice din partea VIP-urilor a căror imagine a fost folosită. Compania aeriană a folosit imaginea reginei Sofia a Spaniei, alăturînd-o sloganului ”Zboară ca un monarh”, adăugînd în textul reclamei menţiunea că ”este un privilegiu pentru Ryanair că regina Sofia a zburat cu linia aeriană cu cea mai mare creştere din Spania”. Ca gest de mulţumire, compania promitea în acelaşi text că va dona 4.400 de lire sterline unei fundaţii caritabile aleasă de suverana Spaniei.
Casa Regală nu a apreciat însă gestul şi a anunţat printr-un purtător de cuvînt că nu va accepta nicio donaţie rezultată în urma utilizării nepotrivite şi fără consimţămînt a imaginii reginei Sofia. În plus, Casa Regală a Spaniei va depune o acţiune în justiţie. În februarie anul trecut, aceeaşi companie a plătit suma de 60.000 de euro cuplului Nicolas Sarkozy - Carla Bruni, pentru utilizarea neautorizată a imaginii lor, în urma unui proces intentat de cuplul prezidenţial francez.