Reguli noi pentru brevetarea personalului navigant

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Reguli noi pentru brevetarea personalului navigant

Politică 14 Iunie 2007 / 00:00 1035 accesări

Varianta finală a Ordonanţei de Urgenţă 74/2006 privind transportul naval, care modifică şi completează OG 42/1997, a primit aviz favorabil în urma dezbaterii din cadrul Comisiei pentru Industrie şi Servicii din Camera Deputaţilor. Potrivit directorului general al Autorităţii Navale Române (ANR), Valentin Şerbănescu, la această ultimă dezbatere au fost adoptate şi o serie de amendamente importante, aduse de către specialiştii autorităţii. „Am reuşit introducerea a două prevederi importante pentru ANR. Pe de o parte, este vorba de articolul privind clasificarea navelor în conformitate cu directivele europene, iar pe de alta de problema pregătirii personalului navigant”, a declarat Valentin Şerbănescu. El a adăugat că, potrivit acestui normativ, este obligativitatea instituţiei de a monitoriza permanent respectarea condiţiilor în baza cărora au fost aprobate formele de pregătire a personalului navigant, modul de derulare a acestora, inclusiv calificarea şi experienţa personalului didactic şi a instructorilor, precum şi baza tehnico-materială aferentă. „Pentru a se menţine standardele ridicate de pregătire a ofiţerilor români de marină, toate instituţiile de învăţămînt superior şi centrele de perfecţionare unde se realizează pregătirea acestora, vor fi avizate de ANR”, a explicat Şerbănescu.

Directorul general al ANR a precizat că prima dintre măsurile care urmează a fi luate va fi mărirea bazei de întrebări pentru candidaţi, care în prezent este de 500-600 şi astfel examenul va fi mai exigent. Totodată, se vor lua măsuri şi în ceea ce priveşte cadrele didactice care brevetează personalul navigant. „În prezent, cadrele didactice provin din diverse domenii. Vom introduce reguli stricte. Profesorii trebuie să fie şi ei brevetaţi şi să aibă experienţă pe mare”, a spus directorul ANR. Mai mult, se intenţionează ca în viitorul apropiat să se desfiinţeze centrele de pregătire care nu au o dotare tehnică minimă. „Este nevoie de toate aceste lucruri, deoarece ofiţerii români sînt tot mai căutaţi de armatorii străini. Dacă anii trecuţi, era foarte dificil pentru un ofiţer să lucreze la una dintre marile companii europene, acum acestea au ajuns să-şi facă reclamă în Constanţa pentru recrutarea de candidaţi”, a conchis directorul ANR.



12