Relația românului cu instituțiile publice nu mai e la fel. Iată ce s-a schimbat!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Relația românului cu instituțiile publice nu mai e la fel. Iată ce s-a schimbat!

Administrație 06 Octombrie 2016 / 19:56 665 accesări

Chiar dacă internetul oferă posibilități nelimitate de a găsi informații, să navighezi pe zeci de site-uri pentru a găsi formulare tipizate pentru diverse cereri, notificări sau declarații necesare în relația românului de rând cu instituțiile publice înglodate în birocrație. De aceea, Guvernul a lansat un portal pe care sunt publicate toate informațiile și modelele de formulare aferente tuturor serviciilor publice.

„Platforma edirect.e-guvernare.ro permite căutarea serviciilor pe domenii de activitate, pe profesii reglementate, dintr-o anumită zonă geografică, respectiv serviciile publice destinate unei persoane fizice sau juridice. Portalul va conţine formularele, procedurile şi legislaţia actualizate, astfel încât să nu mai existe riscul de a merge la locul prestării serviciului şi de a descoperi că mai trebuia adus un document care nu se regăsea pe pagina de internet a instituției. În perioada următoare vor fi încărcate informaţiile, iar utilizatorii vor putea să îşi exprime părerea cu privire la funcţionalităţile platformei, astfel încât aceasta să se adapteze nevoilor de interacţiune ale cetăţenilor cu administraţia publică”, se arată într-un comunicat al Guvernului.

Potrivit sursei citate, din 2010, punctul unic de contact electronic a fost conceput ca un catalog al tuturor serviciilor publice furnizate la nivelul administraţiei, astfel încât cetăţenii să vizualizeze, dar şi să poată accesa online servicii publice prin intermediul unui portal unic. „După 6 ani, această platformă şi-a modificat interfaţa, pentru a fi mai accesibilă şi mai prietenoasă pentru utilizatori, iar toate ministerele au beneficiat de pregătire şi se află într-un stadiu avansat în ceea ce priveşte desemnarea administratorilor şi a operatorilor, definitivarea conturilor şi publicarea informaţiei. Mai mult, interacțiunea cetățenilor cu reprezentanții instituțiilor se va face în timp real, prin confirmarea prin intermediul platformei a tuturor pașilor efectuați atât de către cetățean, prin crearea unui cont personal, dar și din partea instituțiilor prin confirmarea primirii mailurilor, a documentelor și a respectării termenelor legale de primire a unui răspuns”, scrie în comunicat.



12