În aceste zile, Consiliul Fiscal și Guvernul duc un război tăcut pe noul Cod Fiscal. Guvernul spune că impactul actului normativ o să fie pozitiv pentru creșterea economică, întrucât schimbările nu vor destabiliza finanțele publice. CF prezintă un scenariu în care efectele pozitive nu sunt așa de mari, iar finanțele țării vor avea de suferit. Mai simplu, CF estimează venituri mai mici la buget decât statul. De unde apar diferențele? Dincolo de tenta politică, cele două tabere folosesc și o estimare proprie pentru multiplicatorul fiscal, spune analistul Florin Cîțu - „Este o variabilă care nu se poate măsura și care depinde foarte mult de metoda de estimare, de numărul de observații folosite și de manipularea statistică a datelor. CF folosește un multiplicator cu valoare de 0,4, iar Guvernul îl evaluează la 1. În cazul CF, spre exemplu, fiecare leu cheltuit de stat aduce în economie 40 de bani. La Guvern, fiecare leu dat generează tot un leu. E normal să existe diferențe de opinie între cele două tabere, dar - și e un mare „dar“ - această discuție n-are ce căuta în spațiul public și nu trebuie politizată. Multiplicatorul fiscal ar trebui folosit strict în discuțiile de politică economică, ca un ghid cu foarte, foarte multe asteriscuri“. Cîțu consideră că disputa „modelul meu e mai bun decât modelul tău“ ne face să uităm un lucru foarte important - rolul Codului Fiscal în economie: „Relaxarea fiscală care implică reduceri de taxe nu trebuie interpretată contabil. Contează doar să se potrivească puzzle-ului pe care toți încercăm să îl construim de 25 de ani. Iar din punctul meu de vedere, 80% din noul Cod Fiscal se potrivește perfect cu obiectivul nostru pe termen lung“.