Constructorul auto francez Renault, proprietarul Dacia, ar urma să anunţe, la începutul anului viitor, lansarea unui model cu un preţ de cost de aproximativ 5.000 de euro, informează o sursă industrială. Noul model low-cost, dezvoltat împreună cu partenerul japonez Nissan, ar urma să fie produs la uzina de la Chennai din India şi va fi comercializat de la sfârşitul lui 2014. Acest model nu ar urma să ajungă şi în Europa, deoarece costurile logistice ar fi prea mari, iar în prezent nu se preconizează construirea modelului la uzinele din România sau Maroc. De asemenea, Renault şi Nissan se gândesc la o maşină şi mai ieftină, categoria ultra low-cost, cu un preţ de cost de 3.000 de euro, destinat pieţei din India, unde ar urma să concureze cu Tata Nano. Însă pentru moment, potrivit surselor citate de latribune.fr, inginerii Renault nu au reuşit să ajungă la un nivel de securitate suficient. Gama Entry reprezintă o treime din vânzările grupului Renault, iar în 2012, acest segment ar urma să reprezinte aproximativ un milion de unităţi, dintre care 62% sub marca Renault şi 38% sub marca Dacia, rezervată pentru Europa cu excepţia Rusiei şi Africa de Nord.
Grupul Renault urmăreşte să crească producţia uzinelor din Spania şi va crea 1.300 de locuri de muncă, a anunţat premierul spaniol, Mariano Rajoy, subliniind importanţa acestei ştiri într-o ţară afectată de un şomaj record. Uzina din Palencia, care fabrică automobile Megane, va trece la un volum al producţiei de 280.000 de unităţi pe an, cu 40% mai mare decât nivelul actual. Fabricile de motoare şi de cutii de viteză vor fabrica 1,4 milioane de unităţi pe an, datorită creşterii competitivităţii, în urma negocierilor cu sindicatele pentru un nou pact social. Anunţul acestui plan a avut loc la opt zile după semnarea unui acord între conducere şi sindicate, pentru perioada 2014-2016. Conducerea Renault se află încă în negocieri cu sindicatele din Franţa.
Potrivit Renault, pactul social convenit în Spania se concentrează pe costul forţei de muncă, flexibilitate, locuri de muncă şi avantaje sociale, domenii fundamentale pentru îmbunătăţirea competitivităţii companiei. În Franţa, conducerea grupului speră să încheie un acord asemănător în ianuarie şi a dat asigurări că în acest caz ar putea să se angajeze să nu închidă fabrici. În Spania, Renault are circa 10.000 de angajaţi în patru uzine, două la Valladolid, una la Palencia şi o alta la Sevilla. Spania, a patra mare economie din Zona Euro, se află în recesiune iar şomajul afectează 25% din populaţia activă. Planul Renault, pe termen de zece ani, va permite crearea a 1.300 de noi locuri de muncă, prin fabricarea a patru noi modele de automobile la Palencia şi creşterea producţiei de motoare la Valladolid şi de cutii de viteză la Sevilla. Sectorul auto reprezintă 10% din PIB-ul industriei spaniole, este cel mai mare exportator, cu o pondere de 22% în total şi reuneşte 250.000 de angajaţi. Spania nu are un constructor auto naţional, dar zece producători auto operează 18 fabrici în ţară şi nouă din zece vehicule fabricate în aceste uzine sunt destinate exportului, domeniu pe care ţara mizează pentru a compensa declinul consumului intern.