Reorganizarea MADR, aprobată ieri

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Senat

Reorganizarea MADR, aprobată ieri

Social 02 Octombrie 2013 / 00:00 1075 accesări

Proiectul de Lege privind unele măsuri pentru reorganizarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) şi a unor structuri aflate în subordine a fost aprobat de plenul Senatului, în şedinţa de ieri. Proiectul a primit 79 voturi „pentru“, 3 „împotrivă“ şi 11 abţineri. De asemenea, a fost aprobat şi raportul Comisiei pentru agricultură, silvicultură şi dezvoltare rurală - 83 voturi „pentru“, 3 „împotrivă“ şi 11 abţineri. Documentul prevede înființarea Autorității Fitosanitare, a oficiilor pentru agricultură judeţene şi al municipiului București, a Autorității Naționale pentru Resursele Vegetale, a Autorității pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitațiilor, precum şi a Agenţiei Zonei Montane. Comisia a adus amendamente acestui proiect, printre acestea numărându-se modificarea articolului 4, care spune că personalul structurilor care se desființează în urma reorganizării se preia de către instituțiile publice la care trece activitatea acestora, beneficiind de drepturile salariale acordate, potrivit legii, pentru categoriile de funcții din cadrul instituțiilor publice care preiau activitatea. După articolul 6 a fost introdus un punct care spune că în cadrul MADR se înființează Direcția de Inspecții Verificare și Control în Agricultură, cu rang de direcție, prin reluarea activităților de inspecție, de verificare și de control de la direcțiile pentru agricultură județene, respectiv a municipiului București. „La nivelul fiecărui județ și al municipiului București se organizează și funcționează în subordinea Direcției de Inspecții, Verificare și Control în Agricultură. Direcția de Inspecții, Verificare și Control în Agricultură se subrogă în toate drepturile și obligațiile aferente desfășurării activităților de inspecție, de verificare și de Control ale direcțiilor pentru agricultură județene, respectiv a municipiului București. Personalul direcțiilor pentru agricultură județene și a municipiului București cu atribuții de inspecție, de verificare și de control se preia de către Direcția de Inspecții Verificare și Control în Agricultură, conform articolului 4. Patrimoniul direcțiilor pentru agricultură județene, respectiv a municipiului București, aferent desfășurării activităților de inspecție, de verificare și de control se preia de către Direcția de Inspecții Verificare și Control în Agricultură, prin protocol de predare-primire, încheiat în termen de 20 de zile de la data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului", se arată în anexa 1 de amendamente aprobate a raportului Comisiei. În cadrul plenului Senatului a mai fost adăugat un amendament, pe lângă cele din raport, cu privire la înființarea Agenției Zonei Montane, cu sediul în municipiul Alba Iulia, respectiv modificarea alineatului 1, articolul 12.



12