Repartitoarele de cost, vedetele reclamaţiilor la OJPC

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Repartitoarele de cost, vedetele reclamaţiilor la OJPC

Eveniment 18 Februarie 2008 / 00:00 1928 accesări

Facturile mari de la întreţinere, care îi ard pe constănţeni la buzunare în fiecare iarnă, au făcut ca tot mai mulţi să apeleze la repartitoarele de costuri şi la robineţii pentru reglarea debitului agentului termic din calorifere, în speranţa că vor mai economisi nişte bani. În ciuda aşteptărilor, o parte dintre consumatori s-au trezit că, din cauza buclucaşelor aparate, au trebuit să plătească mai mult la încălzire decît în anii precedenţi. În perioada 1 octombrie 2007 - 12 februarie 2008, la sediul Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Constanţa, 42 de constănţeni au înaintat reclamaţii privind dispozitivele respective. „Din totalul plîngerilor depuse la sediul nostru, doar 10% au fost întemeiate şi s-au referit la modul de calcul al consumului înregistrat de către repartitoare şi nicidecum la faptul că aparatele în cauză sînt defecte. Societăţile care le montează calculează şi cît trebuie să plătească fiecare proprietar pentru încălzirea locuinţei, pe baza unei scheme propii de calcul. A fost un caz, la o asociaţie de proprietari de pe bulevardul 1 Decembrie, care a încheiat un contract cu o firmă pentru montarea, citirea repartitoarelor de costuri şi decontarea plăţii energiei termice. După primele luni de plată, au apărut nemulţumiri din partea locatarilor, deoarece nu ştiau care este modalitatea de calcul şi de ce trebuie să plătească sumele trecute la întreţinere. În urma consilierii efectuate de OJPC, firmele vor informa toţi locatarii asupra modului de calcul şi vor colabora cu administratorul asociaţiei de proprietari în vederea unei repartizări echitabile a costurilor”, a declarat inspectorul şef din cadrul OJPC, Gheorghe Trandafir. Pe lîngă plîngerile legate de felul în care se calculează consumul de energie termică pentru fiecare apartament, au mai existat şi reclamaţii legate de modalitatea de montare a repartitoarelor de costuri şi a robineţilor pentru reglarea debitului. În aceste cazuri, s-a luat legătura cu societăţile care au efectuat lucrarea şi s-a dispus remedierea deficienţelor. „Sînt şi cazuri în care nu toţi locatarii şi-au montat dispozitive de măsurare pe calorifere, şi sînt nemulţumiţi de faptul că trebuie să plătească mai mult decît vecinii lor. În astfel de situaţii, nu avem însă cum să intervenim”, a afirmat Trandafir. Potrivit declaraţiilor preşedintelui Uniunii Asociaţiilor de Proprietari Constanţa (UAPC), Marcel Dragu, este normal ca cei care nu şi-au instalat repartitoare de costuri să plătească mai mult. „În afară de aparatele care măsoară consumul de agent termic, pe calorifer sînt montate şi robinete care controlează debitul. Astfel, poţi să reglezi căldura din locuinţă. Cei cîţiva locatari dintr-un bloc care nu posedă dispozitive de măsurare şi reglare, vor consuma maximul de căldură, prin urmare sînt taxaţi corespunzător. O statistică efectuată pe anul 2006 şi 2007 a reliefat că cei care au avut repartitoare şi au plătit mai mult în 2006, în anul următor au plătit mai puţin, pentru că au învăţat să regleze temperatura în locuinţe în aşa fel încît să nu-i mai usture la buzunare”, a adăugat Dragu.



12