Repartizarea suplinitorilor calificaţi din Constanţa, sub semnul întrebării

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Repartizarea suplinitorilor calificaţi din Constanţa, sub semnul întrebării

Social 03 Septembrie 2007 / 00:00 2098 accesări

Deşi nu ar fi trebuit să prezinte nicio surpriză, şedinţele publice pentru detaşări, continuităţi şi supliniri ale cadrelor didactice din Constanţa în anul şcolar 2007/2008 stau sub semnul... întrebării. Începînd din data de 27 august şi pînă astăzi, Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa organizează în amfiteatrul „Coriolan” al Colegiului Naţional „Mircea cel Bătrîn” (CNMB), utilizînd aplicaţia „Titularizare 2007”, şedinţe publice de repartizare. Aceste şedinţe ar trebui să se desfăşoare în conformitate cu prevederile din Metodologia privind mişcarea personalului didactic de predare şi pregătire/instruire practică din învăţămîntul preuniversitar, aprobată prin Ordinul Ministerului Educaţiei şi Cercetării nr. 5602/2006. Metodologia conţine şi ordinea ocupării posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate. Această ordine cuprinde: detaşare la cerere prin concurs naţional şi concurs specific, pe specialităţi; suplinire prin continuitate; afişare listă posturi vacante/rezervate pentru suplinire şi afişare listă candidaţi; repartizare suplinitori calificaţi, participanţi la concursul din 16 iulie şi la cel din 16 august 2007. Şedinţa de repartizare a suplinitorilor calificaţi, din 31 august 2007, care a început cu întîrziere (15.30 în loc de 15.00), s-a împotmolit în dreptul candidatului cu numărul 6 (deşi metodologia este foarte explicită în privinţa absenţei unui candidat - n.r.) şi s-a oprit timp de 4 ore, continuînd „în prelungiri”, adică după orele 19.00.

Astfel, profesorii constănţeni care s-au prezentat la „prelungirile” şedinţei publice, pentru a afla locurile rămase pe care puteau fi repartizaţi, au avut o surpriză de proporţii: dintre cele 11 locuri aflate, la începutul şedinţei pe liste, mai rămăseseră doar cinci. Locurile de la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrîn”, Colegiul „C-tin Brătescu”, Şc. nr. 12 şi Şc. nr. 31 dispăruseră în decurs de cîteva ore. Cadrele didactice care au avut parte de acestă „surpriză” susţin că posibilitatea ca aceste locuri să fi intrat la continuitate este exclusă, deoarece şedinţa pentru suplinire prin continuitate avusese loc cu o zi, înainte de cea de repartizare a suplinitorilor calificaţi. Mai mult, în timpul ei nimeni nu anunţase o modificare. Astfel, cadrele didactice au constatat că locurile pe care le-ar fi putut, teoretic, ocupa, de fapt, nu există. Potrivit declaraţiei prof. Dorina Pisaltu, care a dat concurs pentru ocuparea unui post la limba germană şi care a obţinut a treia medie, „ordinea de pe listele de la ISJ, care ar fi trebuit realizate în ordine cronologică, conform metodologiei, nu corespundea realităţii. Eu am avut a treia medie din oraş şi m-am trezit pe locul al cincilea, deoarece înaintea mea au intrat doi profesori care-şi dăduseră concursul de titularizare în 2006. Conform metodologiei, mediile finale ale cadrelor didactice care au dat concurs în 2005 şi 2006 pot fi luate în considerare doar dacă aceste cadre susţin şi examenul de titularizare din 2007, în acest caz, ele avînd posibilitatea să-şi treacă cea mai mare notă pe care au obţinut-o. Însă, cei care au intrat pe liste înaintea mea nu au mai participat la concurs anul acesta. La limba italiană s-a întîmplat acelaşi lucru, la învăţători de asemenea”. Prof. Elizabeta Bădoiu, care a dat examen la limba italiană, confirmă şi ea declaraţia colegei sale. Pus la curent în privinţa acestei probleme, inspectorul de resurse umane din cadrul ISJ, Nejdet Ismet Gevat, a spus că el a anunţat la conducerea Inspectoratului Şcolar că succesiunea şedinţelor publice se va face în ordinea firească a anului în care a fost susţinut examenul de titularizare, primii fiind, evident, profesorii care au susţinut acest examen în sesiunile 16 iulie şi 16 august 2007. Inspectorul şcolar general, prof. Marian Sîrbu, a declarat însă, ieri, că nu este la curent cu această problemă, promiţînd, însă, că se va documenta.



12