Repatrierea turiştilor afectaţi de cenuşa vulcanică, prioritate a ANAT

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Repatrierea turiştilor afectaţi de cenuşa vulcanică, prioritate a ANAT

Justiție 23 Aprilie 2010 / 00:00 395 accesări

Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Corina Martin, a declarat că închiderea totală a spaţiului aerian timp de mai multe zile a reprezentat o situaţie fără precedent în istoria aviaţiei comerciale moderne. Ea a spus că agenţiile de turism şi touroperatorii din România ai ANAT au depus toate eforturile pentru a reruta turiştii afectaţi de această situaţie. Astfel, agenţiile de turism au comunicat permanent cu companiile aeriene şi, împreună, au informat turiştii în legătură cu opţiunile de transport. „Cu această ocazie, s-a putut vedea rolul de consultant al agenţiei de turism. Recomandăm în continuare turiştilor să ia legătura cu agenţiile de unde au achiziţionat pachete turistice pentru a identifica împreună soluţii. Atunci când a fost vorba de pachet turistic, s-a identificat o soluţie de rerutare sau de reprogramare a pachetului turistic, indiferent de situaţie. Cele mai dificile cazuri au fost acelea în care turiştii şi-au achiziţionat, separat, transportul şi cazarea, utilizând internetul. Ţinând cont că au fost cumpărate doar servicii de cazare şi, eventual, masă, iar hotelierul nu are obligaţia de a asigura turiştilor transportul, aceştia au întâmpinat probleme privind returnarea banilor de către structura de cazare, din cauza neprezentării”, a spus Corina Martin. Ea a spus că, de asemenea, în situaţia în care turiştii nu au avut cu ce să se întoarcă de la destinaţie, agenţiile de turism membre ANAT au prelungit cazarea cu încă o zi sau au încercat să identifice soluţii alternative de transport terestru, punându-se de comun acord cu turiştii. „Agenţiile de turism au respectat pas cu pas recomandările Grupului Asociaţiilor Agenţiilor de Turism şi Touroperatorilor din Uniunea Europeană şi prevederile Directivei europene 90/314, care reglementează pachetele de servicii pentru călătorii şi în care este specificată obligaţia agenţiilor de turism de a oferi alternative şi reprogramări ale pachetelor turistice sau returnarea banilor. În majoritatea situaţiilor şi fiind vorba de un caz de forţă majoră, pachetele turistice au fost reprogramate, cu acordul turiştilor”, a adăugat Martin.

Taguri articol


12