„Requiem”, Mozart și emoții înălțătoare, în Săptămâna Mare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Requiem”, Mozart și emoții înălțătoare, în Săptămâna Mare

Cultură 10 Aprilie 2015 / 00:00 837 accesări

„Requiem”, ultima creație a lui Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791), de un lirisim profund și sfâșietor, compusă în vremea în care genialul compozitor se afla pe pragul dintre cele două lumi, a  fost prezentată, miercuri seară, pe scena Teatrului Național de Operă și Balet „Oleg Danovski”. Impresionantul recviem neterminat de Mozart, din cauza dispariției sale timpurii, a fost darul pe care conducerea și artiștii Teatrului „Oleg Danovski” l-au oferit melomanilor în Săptămâna Mare, a Patimilor Mântuitorului Iisus Hristos.

Evenimentul cu o mare încărcătură emoțională a reunit, sub bagheta dirijorului american de origine israeliană Amir Shiff, corul și orchestra simfonică a Teatrului „Oleg Danovski”, dar și patru soliști lirici apreciați de melomanii tomitani - soprana Elena Rotari, mezzosoprana Lucia Mihalache, basul Constantin Acsinte și tenorul Răzvan Săraru.

„„Requiem“ este o creație superbă. Este excepțională pentru că ajunge la suflet, mai ales în aceste zile premergătoare Sărbătorilor Pascale”, a spus soprana Elena Rotari.

„CÂNTECUL MEU DE ÎNGROPĂCIUNE” În ultimele luni ale vieții sale, Mozart a lucrat cu înfrigurare pentru a termina lucrarea ce îi fusese comandată de contele Franz Walsegg-Stuppach, în amintirea soției sale. Conștient de sfârșitul care se apropia, el i-a scris libretistului său, Lorenzo da Ponte: „eu continui să lucrez la Recviem, pentru mine este singura rațiune de a exista. Nu tremur în fața sfârșitului pe care-l simt apropiat. În fața nedreptății sorții nu pot protesta decât lucrând, creând. Și astfel sfârșesc eu, străduindu-mă să realizez o lucrare ce va fi cântecul meu de îngropăciune”. „Requiem”-ul a fost terminat de discipolul său Franz Xaver Sussmayr.



12