Dacă eşti proprietar de terasă şi ţi-ai deschis afacerea, vei fi obligat să deţii un registru cu evidenţa clienţilor care fac rezervare. Motivul: să existe date pentru o eventuală anchetă epidemiologică. Obligaţia e doar teoretică pentru că nu există sancţiune. Însă ce facem cu GDPR (Regulamentul General de Protecţia Datelor) care vine din spate şi poate aduce amenzi? Avem şi precedent - un hotel din România a primit amendă 15.000 lei pentru încălcarea GDPR. O persoană a divulgat datele personale a 46 de oaspeţi ce luau micul-dejun.
„Dacă mergem pe ideea în care trebuie să ţinem un registru şi să luăm nişte date ale persoanelor în momentul în care fac o rezervare la terasă, atunci da, ni se aplică şi regulamentul privind protecţia datelor cu caracter personal”, a menţionat avocatul Ana Maria Udrişte.
De altfel, a lua exclusiv iniţiala numelui şi un număr de telefon sau o adresă de e-mail, este suficient pentru a putea furniza mai departe informaţii.
„Indiferent de cum ţinem acest registru de rezervări, ar trebui să fim foarte atenţi cine are acces la el”, a mai spus avocatul.