Responsabilii organizării concursurilor din Sănătate

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Responsabilii organizării concursurilor din Sănătate

Sănătate 25 Septembrie 2010 / 00:00 609 accesări

Întreaga responsabilitate privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor de ocupare a posturilor vacante din Sănătate revine conducătorului unităţii care a publicat anunţul în acest sens şi preşedintelui comisiei de concurs, arată metodologia Ministerului Sănătăţii (MS), elaborată în acest sens. MS a supus dezbaterii publice, pe site-ul instituţiei, Ordinul pentru aprobarea metodologiilor privind ocuparea posturilor de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist şi chimist din unităţile sanitare publice. Taxa de concurs este stabilită la valoarea de 50 lei. Şi trecerea din reţeaua de cercetare ştiinţifică medicală în reţeaua de asistentă medicală se face prin concurs organizat, conform aceluiaşi ordin al ministrului Sănătăţii. Documentul prevede că angajarea medicilor, medicilor dentişti, farmaciştilor, biologilor, biochimiştilor şi chimiştilor, pensionari de invaliditate, care îşi redobândesc capacitatea de muncă şi sunt depensionaţi, se face fără concurs, în unitatea în care au funcţionat anterior pensionării, conform prevederilor legale. Ordinul prevede, totodată, că detaşarea medicilor, medicilor dentişti, farmaciştilor, biologilor, biochimiştilor şi chimiştilor se face de către unităţile sanitare publice interesate, în condiţiile legii. MS poate detaşa personal sanitar, indiferent de subordonarea unităţii sanitare în care este încadrat, în caz de epidemii, calamităţi sau în alte situaţii deosebite, declarate conform reglementărilor legale în vigoare, cu acordul celui în cauză. Dispoziţiile noii metodologii supusă dezbaterii publice nu afectează drepturile câştigate de medici, medici dentişti, farmacişti, biologi, biochimişti, chimişti şi ceilalţi specialişti cu studii superioare, sub regimul actelor normative anterioare. În plus, medicii, medicii dentişti, farmaciştii, biologii, biochimiştii şi chimiştii care sunt disponibilizaţi potrivit legii din unităţile sanitare publice pot ocupa fără concurs un post vacant într-o altă unitate sanitară publică din localitate, din judeţul respectiv sau din alte judeţe, în cazul în care postul a fost publicat la concurs şi nu s-au înscris candidaţi. Orice alt post se poate ocupa numai prin concurs. Reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice locale, ai direcţiei de sănătate publică, ai ministerului sau instituţiei cu reţea sanitară proprie şi ai Ministerului Sănătăţii nu notează candidaţii, având numai statut de observator. În comisiile de examinare nu pot fi nominalizate persoane care se înrudesc cu candidaţii până la gradul IV, arată actul MS. La concursurile pentru ocuparea posturilor de şef secţie, şef laborator şi şef compartiment din unităţile sanitare fără paturi se prezintă după caz medici, farmacişti, biologi, chimişti, biochimişti cu o vechime de cel puţin 5 ani în specialitatea respectivă. Vechimea în specialitate decurge de la data confirmării şi încadrării ca specialist. Medicii, farmaciştii, biologii, biochimiştii, chimiştii, în vârsta de 65 de ani nu pot participa la concurs şi nu pot fi numiţi în posturile de şef secţie, sef laborator şi sef compartiment din unităţile sanitare fara paturi. În cazul în care la concurs nu se prezintă nici un candidat în termenul legal, funcţia va fi ocupată cu delegaţie pe o perioadă de maxim 6 luni, prin decizia conducătorului unitatii, perioadă în care se vor repeta procedurile de concurs. În cazul posturilor temporar vacante, ocuparea posturilor se face prin concurs, după o procedură simplificată. Personalul didactic medico-farmaceutic de la catedrele/disciplinele care funcţionează în unităţile sanitare, beneficiază de încadrare prin cumul de funcţii cu jumătate de normă în respectiva unitate sanitară, în limita posturilor normate, vacante şi bugetate, existente în statele de funcţii ale acestora.

• EXAMINĂRI • Proba scrisă (obligatorie), secretă, constă din zece întrebări alcătuite de comisia de concurs pentru fiecare specialitate, prin extragerea a zece subiecte din tematica probei scrise. Ea este eliminatorie, punctajul minim de promovare fiind de 70,00 puncte. Preşedintele comisiei va pune într-o urnă biletele conţinând fiecare un număr corespunzător subiectelor din tematica probei scrise. Primul candidat, în ordine alfabetică, va extrage din urna zece bilete care vor fi semnate atât de candidat cât şi de preşedintele comisiei de concurs, după care comisia se retrage pentru a formula zece întrebări mai succinte din cele zece subiecte mari extrase, a căror tratare se va putea încadra în timpul de 3 ore prevăzut pentru proba scrisă. Fiecare subiect va fi notat cu 0-10 puncte, astfel că la această probă, candidaţii pot obţine maximum 100 de puncte. La proba clinică sau practică se pot obţine maximum 100 de puncte, conform unui barem stabilit de comisia de concurs înainte de începerea probei. Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte. Candidaţii vor fi izolaţi într-o cameră sub supravegherea secretarului, timp în care comisia va alege câţiva bolnavi, de preferinţă din cei noi internaţi, pe care îi examinează, le fixează diagnosticul şi întocmeşte pentru fiecare un buletin care cuprinde numele bolnavului, numărul patului şi diagnosticul complet stabilit de comisie şi semnat de toţi membrii acesteia. La alegerea bolnavilor se va avea în vedere ca diagnosticul să corespundă tematicii publicate. Vor fi declaraţi promovaţi candidaţii care au obţinut minimum 120 puncte.



12