Deputatul UDMR Marton Arpad a pus pe masa senatorilor un proiect care prevede ca limitarea vitezei sub pragul standard de 50 km/h pe parcursul unei localități să fie interzisă. Dacă propunerea sa va intra în vigoare, nu vor mai exista porțiuni de drum mai lungi de trei kilometri pe care șoferii să fie nevoiți să circule cu maximum 30 km/h. Proiectul a născut discuții, în condițiile în care au existat interpretări conform cărora limita de viteză de 50 km/h ar putea dispărea. „S-a înțeles greșit, eu nu vreau decât o uniformizare a limitei de viteză. Prin acest proiect cer ca limita de 50 km/h să fie păstrată de la un capăt la altul al localității, fără schimbări. În momentul în care se trece de la o limită la alta, sunt șoferi care nu se pot adapta și produc accidente. Mai sunt sunt și localități în care limita de viteză este de la intrare până la ieșire de 30 km/h. Nu este normal pentru că, poate, această limită se impune doar pe un segment mic de drum în care se fac niște reparații sau unde șoferii se angajează într-o curbă periculoasă. Atunci, să existe limita de 30 km/h în zona cu probleme, nu în toată localitatea. Proiectul prevede ca o restricționare a vitezei sub 50 km/h între localități să nu poată fi implementată pe un segment de drum mai lung de trei kilometri", a declarat pentru ziarul „Telegraf“ Marton Arpad.
Fostul campion național de raliuri Vali Porcișteanu salută propunerea legislativă. „Ar fi mult mai bine să fie o limită constantă. Eu cred că sunt și mulți polițiști care profită de această situație ambiguă ca să-i vâneze pe șoferii care nu sunt atenți și depășesc limita. Sunt localități unde poți merge mai tare, chiar și cu 70 km/h, pentru că drumul este foarte bun și nu sunt pericole pentru pietoni", crede Vali Porcișteanu. Pe plan național, problemele de infrastructură afectează traficul rutier. În județul Constanța au fost modernizați 790 de kilometri din drumurile județene, 165 dintre aceștia fiind numai în interiorul localităților.