Restricţiile de pe Podul Agigea, îndulcite de autorităţi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Restricţiile de pe Podul Agigea, îndulcite de autorităţi

Eveniment 04 Octombrie 2013 / 00:00 1092 accesări

La mai puţin de o săptămână de la vizita premierului Victor Ponta la Constanţa, venit special pentru a discuta cu autorităţile locale şi specialişti problema Podului Agigea, Consiliul Judeţean Constanţa (CJC) oferă şi cadrul legal al deciziilor luate în prezenţa premierului. Dacă, iniţial, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) vorbea despre închiderea totală a podului pentru reabilitare, după discuţiile cu autorităţile locale, moderate de premier, s-a ajuns la varianta restricţionării traficului greu. Tot atunci, Ponta anunţa că vehiculele mai mari de 3,5 tone vor trebui să folosească rutele ocolitoare, solicitând CJC să scutească transportatorii de plata taxei de drum judeţean până la remedierea problemelor, pierderile autorităţii judeţene urmând a fi acoperite din fondurile de rezervă ale Guvernului. În aceste condiţii, ieri, în şedinţa CJC, consilierii au aprobat hotărârea prin care transportatorii sunt scutiţi de plata taxei judeţene de drum pe tronsonul aferent rutei ocolitoare, adică pe DJ 391 pe ruta Cobadin - Ciobăniţa - Osmancea - Mereni - Topraisar - intersecţia cu DN 38. „Suspendarea este valabilă până la finalizarea lucrărilor la noul pod care se construieşte peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, dar nu mai târziu de 1 iunie 2014. De asemenea, prin hotărârea aprobată de consilierii judeţeni, am exceptat de la măsura închiderii circulaţiei pe Podul Agigea vehiculele mai mari de 3,5 tone care asigură transportul special al elevilor, transportul special de persoane şi transportul public de persoane”, a declarat preşedintele CJC, Nicuşor Constantinescu. În aceste condiţii, începând de lunea viitoare, când hotărârea aprobată de consilierii judeţeni ar începe să-şi producă efectele, elevii nu vor mai întâmpina situaţii similare celor de ieri dimineaţă, când au fost coborâţi din mijlocul de transport şi obligaţi să treacă podul pe jos. „Este atributul exclusiv al CJC să permită trecerea anumitor categorii de vehicule peste pod, pentru că noi eliberăm licenţele de transport, conform legii. În prezent, nu există niciun fel de act administrativ adoptat de vreo instituţie din România, în afară de hotărârea CJC de astăzi (ieri - n.r.). Nu există niciun ordin de ministru, nicio Hotărâre de Guvern”, a explicat Constantinescu.

TRANZITAREA CANALULUI, CU GABARA O altă măsură luată după ce traficul greu a fost restricţionat pe Podul de la Agigea este aducerea unei gabare (navă de dimensiuni mari - n.r.). Autocamioanele vor putea traversa Canalul Dunăre - Marea Neagră cel mai devreme săptămâna viitoare, când va fi adusă de la Navrom Galaţi o gabară pe care vor fi îmbarcate. Potrivit directorului general al CN Administraţia Canalelor Navigabile (ACN) SA, Daniel Georgescu, nava are capacitatea de a transporta, simultan, până la 12 camioane încărcate, iar durata unei curse va fi de aproximativ 23 de minute. „Nava va fi adusă de la Navrom Galaţi, singurii care au răspuns solicitării noastre. Noi am trimis solicitări către toţi operatorii de bacuri”, a declarat directorul ACN. El a precizat că gabara nu va ajunge la Constanţa mai devreme de săptămâna viitoare, pentru că sunt necesare unele modificări la pupa. „Pentru a nu modifica structura malurilor Canalului, s-a luat decizia să se facă o prelungire a unei rampe cu întărituri de rezistenţă. Din acest motiv, nava a fost trimisă către Şantierul Naval de la Giurgiu. Aceasta nu va ajunge la Agigea decât după ce va fi pregătită, adică săptămâna viitoare”, a menţionat Georgescu. Directorul ACN a mai spus că va fi percepută o taxă de tranzitare a Canalului, care va fi stabilită ulterior, în funcţie de tranzit. „Nu va fi o taxă normală, cum este la tranzitarea Dunării. Va fi cât să poată să acopere costurile legate de combustibil şi personal. Dacă cererea va fi mare, preţul va fi scăzut”, a spus el. În ceea ce priveşte ambarcarea, Georgescu a afirmat că se va face chiar de la piciorul Podului de la Agigea, mai precis din drum, întrucât nu vor exista pontoane, nava fiind prevăzută cu rampe mobile.



12