Piața bunurilor de folosință îndelungată din România a crescut anul trecut cu 13,7%, la peste două miliarde euro, susţinută de promoțiile retailerilor, în special de Black Friday și Sărbătorile de Iarnă, şi de creșterea încrederii cumpărătorilor, potrivit companiei de cercetare a pieţei GfK. În trimestrul al patrulea, vânzările au totalizat 723 milioane euro, în creştere cu aproape 14% faţă de aceeași perioadă a anului precedent. „Creșterea pieței în trimestrul IV s-a datorat evoluției favorabile a cinci dintre cele șapte sectoare monitorizate - electronice (+23%), telecom (+19%), electrocasnice mari (+19%), electrocasnice mici (+14%) și IT (+1%). Piața de imprimante, multifuncționale și consumabile (-1%), dar și cea foto (-9%) au continuat să scadă“, potrivit GfK. Consolele video, sistemele audio și televizoarele au avut o creștere dinamică, cea mai mare rată fiind înregistrată atât de Smart TV, cât și de televizoarele cu ecrane mari. În schimb, camerele video, sistemele de navigație și media playerele au continuat să scadă. În telecom, piaţa a crescut cu două cifre faţă de același trimestru al anului trecut. Mai exact, vânzările estimate au ajuns la 201 milioane euro, în creștere cu 19% față de 2013. Performanța a fost în continuare dată de segmentul de smartphones și în special de cele din categoria de preț low-mid. Pe partea de electrocasnice, vânzările de frigidere și mașini de spălat au depășit așteptările încă o dată, cu o majorare de 18%.