Reţelele de socializare nu pot reprezenta canale profitabile pentru transmiterea mesajelor publicitare, pentru faptul că mai puţin de 5% dintre utilizatori îşi iau, în mod frecvent, informaţii despre anumite produse din aceste medii online. Studiul Knowledge Networks oferă advertiserilor şi specialiştilor în marketing o imagine clară asupra motivaţiilor şi atitudinilor utilizatorilor de platforme de microblogging, precum Facebook sau Twitter. Astfel, 83% dintre utilizatorii de Internet, cu vîrste cuprinse între 13 şi 54 de ani, utilizează platformele de socializare, dar mai puţin de 5% dintre aceştia iau în considerare informaţiile din aceste medii în momentul în care trebuie să ia o decizie de cumpărare, fie că este vorba de călătorii, de servicii financiare sau de alegerea unui restaurant. În plus, doar 16% dintre utilizatorii platformelor sociale se declară tentaţi să cumpere produsele companiilor ale căror reclame sînt postate pe site-urile sociale.
Sugestiv în acest sens este faptul că, atunci cînd vine vorba de haine, restaurante sau servicii de telefonie mobilă, doar 1-3% dintre utilizatori se folosesc de informaţiile de pe platformele sociale pentru a lua o decizie de cumpărare. Pe de altă parte, aproape două treimi dintre utilizatori sînt de acord cu faptul că reclamele oferă un preţ corect pentru folosirea acestor servicii. Păstrarea legăturilor cu prietenii şi familia, precum şi cunoaşterea de noi persoane reprezintă, de departe, motivul principal al utilizării platformelor sociale, invocat de 54% dintre utilizatori.
Studiul a fost realizat, în perioada 10-16 martie, pe un eşantion format din 502 membri ai KnowledgePanel, singura companie de testare a opiniei publice online reprezentativă pentru populaţia americană. Knowledge Networks este o firmă specializată în furmizarea de studii, analize şi creare de panele pentru clienţi. Această companie oferă, de asemenea, statistici şi cercetări.