S-au trezit şi guvernanţii noştri că preţurile carburanţilor au depăşit orice limită şi că majorările repetate reprezintă un efect prost al faptului că rezervele de petrol ale ţării au fost cedate anterior printr-un contract defavorabil! În ciuda optimistelor previziuni guvernamentale şi în contextul în care, săptămâna trecută, oarece consilieri economici ai lui Boc anunţau ca improbabilă o depăşire, în acest an, a pragului psihologic de 6 lei al preţului la carburant, OMV Petrom iese la rampă cu un anunţ-bombă: preţul carburanţilor s-a majorat, ieri, cu nouă bani pe litru! Cel mai scump sortiment costă 5,96 de lei pe litru! Cele patru sortimente de benzină comercializate de OMV Petrom au preţuri cuprinse între 5,16 lei şi 5,96 de lei pe litru, în timp ce motorina poate fi achiziţionată la preţuri care variază între 5,15 lei şi 5,63 de lei pe litru. Amintim că, în 2010, compania a majorat preţul motorinei în medie cu 24%, iar pe cel al benzinei cu 20%. Potrivit Institutului Naţional de Statistică, combustibilii s-au scumpit anul trecut cu peste 15%, după ce în 2009 preţurile au fost majorate cu 13%. La Lukoil, trebuie să scoatem din buzunar între 5,22 de lei şi 5,70 de lei pe litru, iar la Rompetrol găsim preţuri de la 5,21 de lei până la 5,88 de lei pe litru. De la începutul anului, companiile petroliere au scumpit carburanţii de şase ori. Piaţa distribuţiei de carburanţi din România este analizată de Consiliul Concurenţei (CC) încă din 2005, la 23 februarie 2011 o informare a CC constatând lucruri pe care noi le simţim pe propriul buzunar: oamenii dau din ce în ce mai mult pe carburanţi, asta este clar, dar nu se poate demonstra faptul că marile companii petroliere s-au înţeles să salte preţurile, deci, nu pot fi amendate! Cu o lună înainte, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a întocmit un raport privind producătorii şi distribuitorii de carburanţi, în care se spune că preţul la pompă a fost majorat nejustificat pe parcursul anului 2010. Şi? Noi continuăm să plătim din ce în ce mai mult ca să ne deplasăm cu maşinile, Boc continuă să aibă revelaţii pe această temă, deşi Guvernul este singurul care poate să raţionalizeze această bătaie de joc, companiile îşi văd de treaba lor încasând sumele exorbitante şi… Şi… cam atât!